logo.jpg (9108 bytes)

Uutisia


etusivu.gif (1120 bytes)
team.gif (1082 bytes)
kalusto.gif (1166 bytes)
kalenteri.gif (1189 bytes)
uutisia2.gif (1212 bytes)
kuvia.gif (1102 bytes)
historiaa.gif (1177 bytes)
sponsorit.gif (1217 bytes)

 

 

 

Hyvä vauhti EM Historic-rallissa
- 11.08.2008 -

Raahen Urheiluautoilijoita edustavien Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn taival Lahti Historic EM-rallissa alkoi perjantai-iltana lupaavasti. Lopulta kilpa-auton tekniikkaongelmat kuitenkin pudottivat heidät kaksipäiväisen rallin kärkitaisteluista.

Ensimmäinen kilpailupäivä Historic ralliautojen EM-osakilpailussa Lahdessa alkoi Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn osalta mainiosti. Vasta toista Historic-luokan ralliaan ajava kaksikko oli tehokkaampien kilpureiden joukossa vielä viidennen erikoiskokeen jälkeen oman luokkansa johtopaikalla. Ennen kuudennen erikoiskokeen lähtöä matka kuitenkin keskeytyi Ford Cortina GT kilpa-auton latausongelmien vuoksi. He pystyivät jatkamaan kilpailua seuraavana päivänä, mutta rallin yhteistuloksissa he olivat pudonneet jo kauas kärkitiloissa. Toisen kilpailupäivän tuloksissa Karsikko ja Kiviniitty kuitenkin ottivat toiseksi korkeimmat Historic Trophy-sarjan pistesaaliin. Seuraava kilpailu kaksikolla on ensi kuussa ajettava Historic Trophy-sarjan Tampereen osakilpailu.


Karsikko ja Kiviniitty Historic-luokan EM-kilpailuun
- 05.08.2008 -

Raahen Urheiluautoilijoita edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty osallistuvat ensi viikonloppuna ajettavaan arvostettuun Lahti Historic Rally –kilpailuun. Euroopan mestaruusosakilpailussa on mukana nimensä mukaisesti Historic-luokan kilpa-autoja ympäri Eurooppaa.

Vuosikausia ralliautoilun F-ryhmän kärkikaartiin kuulunut Pyhäjoen Petri Karsikko hyppäsi täksi kaudeksi tutun Ford Escort Cosworthin sijasta kolmisenkymmentä vuotta vanhemman Ford Cortinan ohjaamoon. Heti ensimmäinen kilpailu kevättalvella onnistui mainiosti. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty nappasivat Kemijärven Suopunki-rallista luokkavoiton.

Lahden EM Historic Rally 2008 houkuttelee Lahden seudun sorateille Euroopan parhaimmat historic-kuljettajat. Kilpailu starttaa ensi perjantaina. Tuolloin siirrytään varsinaiselle kilpailureitille ja ajetaan kuusi erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 60 kilometriä. Lauantaina 9.8. ajetaan kahdeksan erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 90 kilometriä. Kahden päivän kilpailun pituudeksi muodostuu näin ollen 150 kilometriä. 

Raahen Urheiluautoilijoiden kuljettajakaksikko jahtaa uudesta lajistaan heti kärkitiloja. Vaikka kalusto on iäkästä, niin kilvanajo on aivan yhtä kovaa kuin muissakin autourheiluluokissa. – Kyllähän sinne lähdetään luokkavoitosta ajamaan ja samalla katsotaan, että mihin vauhti riittää yleiskilpailussa. Siitä tulee varmasti mielenkiintoinen ja rankka kisa. Toivottavasti saadaan ajaa ralli läpi ilman tekniikka ongelmia, tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty tuumaili. Karsikon ja Kiviniityn kilpa-autona Lahdessa on 60-luvun Ford Cortina GT. 

www.lahtihistoricrally.com


Luokkavoitto eka Historic-kisasta
- 01.04.2008 -

Pyhäjoen Petri Karsikon siirtyminen Historic-luokkaan onnistui mainiosti. Aiemmin vuosikausia suomen F-ryhmän kärkikaartiin kuulunut Karsikko ajoi kemijärvellä ensimmäisen kilpailunsa Historic-autolla ja saavutti heti luokkavoiton. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty sijoittuivat Ford Cortina GT:llä Suopunki-rallin Historic-autojen kokonaiskilpailussa neljänneksi. Karsikko osallistuu loppukauden aikana Historic Trophy sarjan osakilpailuihin sekä Lahden EM-osakilpailuun.


Uusia kuvioita kaudeksi 2008
- 25.03.2008 -

Kaudella 2008 Winhunters tiimiä nähdää sekä rallien Historic-luokassa Ford Cortinalla sekä rallisprinteissä nuorten luokassa Citroen Saxolla. Tiimin nuorisokuljettaja on Joona Karsikko. Historic-tiimi osallistuu mm. kesällä ajettavaan Lahden Historic EM-osakilpailuun.


F-cupin päätös penkin alle
- 10.10.2007 -

Kauden kaksi viimeistä F-cupin osakilpailua ajettiin syyskuussa Heinolassa ja Lapualla. Tällä kertaa ei onni ollut mukana.

Heinolassa kisa lähti mainiosti käyntiin. Karsikko ja Kiviniitty olivat ensimmäisen pätkän jälkeen hienosti kolmantena. Winhunters-kaksikon matka kuitenkin katkesi jo seuraavan pätkän malliin. Escortin moottorista tulivat öljyt pihalle.

Lapualla kisa puolestaan päättyi jo ensimmäiselle erikoiskokeelle. Noin 100 metriä ennen maalia haastava mutka yllätti ja auto päätyi rajusti metsän puolelle. Edellä ajanut kuljettajapari koki saman kohtalon, mutta varoitus tuli Karsikolle ja Kiviniitylle liian myöhään. Volttien jälkeen he nousivat autosta vahingoittumattomana, mutta auto vaurioitui keskeytyskuntoon.

Kauden 2007 kisat on nyt ajettu.


Keskeytys Vetomies-kisasta
- 06.08.2007 -

Suomen MM-rallin oheisluokkana neljättä kertaa ajettu Vetomies-kilpailu keräsi viime lauantaina Jyväskylän seudun vaativille ralliteille Suomen kovimpia kansallisen F-ryhmän kuljettajia. Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty lähtivät parantamaan viime vuoden yhdeksättä sijaa.

Tällä kertaa tekniikkaongelmat kuitenkin harmittavasti pilasivat kilpailun heti alkumatkasta. Vielä ensimmäisen erikoiskokeen puolessa välissä Karsikko oli epävirallisen väliajan mukaan aivan kärkivauhdissa. Tämän jälkeen Ford Escort RS Cosworthin moottoriin ilmestyi käyntiongelmia eikä auto kulkenut lainkaan toivotulla tavalla. Kuljettajapari lähti vielä yrittämään legendaariselle Ouninpohjan erikoiskokeelle. Viimeisillä kilometreillä he kuitenkin siirtyivät tien sivuun ja keskeyttivät, kun aikaa oli tuhraantunut jo useita minuutteja.


Porissa rengashuolia
- 31.07.2007 -

Kauden neljäs F-cup rallisarjan osakilpailu päristeltiin kolmen erikoiskokeen mittaisena pikakisana Porissa 28.7. Winhunters-tiimillä ei ollut nyt rengashuolien vuoksia asiaa kärkitaisteluun. Renkaat käytännössä sulivat erikoiskokeilla alle ja pito oli erittäin huono. Tästä syystä he myös spinnailivat erikoiskokeilla. Lopputuloksissa he sijoittuivat yleiskilpailun sijalle 29 ja omassa luokassaan sijalle 14. 


Mukana Vetomies 2007 kisassa
- 13.06.2007 -

Suomen MM-rallin oheisluokkana neljättä kertaa ajettava Vetomies-kilpailu kerää Jyväskylän seudun vaativille ralliteille kuljettajapareja kisaamaan F-ryhmän herruudesta. Lauantain erikoiskokeilla on näin siis odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja kansainvälisiltä luokituksiltaan vanhentuneilla kaksivetoisilla autoilla. Ohjelmassa on legendaarisia erikoiskokeita kuten Ouninpohja ja Leustu. Kaiken kaikkiaan F-ryhmän kilpailijoille kertyy viiden erikoiskokeen aikana 103 ek-kilometriä.

Vetomies 2007 -kilpailuun otetaan mukaan 70 autokuntaa. Pyhäjoen Moottorikerhon Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty lähtevät rankkaan koitokseen nyt kolmatta kertaa. Ensimmäisellä yrityksellä toissa taival päättyi tekniikkaongelmien vuoksi jo alkumatkasta. Viime vuonna he sijoittuivat hienosti kärkikymmenikköön yhdeksänneksi.

Vetomies 2007 kilpailu ajetaan Neste Oil Rallin yhteydessä lauantaina 4.8. F-ryhmän ralliautot starttaavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.

Vetomies 2007 nettisivu


Keskeytys Suopunki-rallissa
- 29.03.2007 -

Talven viimeiset rallitaipaleet ajettiin viime lauantaina 24.3. Rovaniemen ja Kemijärven maastoissa. Suopunki-rallissa oli tällä kertaa ohjelmassa kolme erikoiskoetta, joista viimeisellä oli mittaa peräti 30 kilometriä. 

Winhunters-tiimin Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty aloittivat rallin mukavasti avauserikoiskokeella oman luokan kolmanneksi nopeimmalla ajalla. Seuraavalla Ford Escort Cosworth kuitenkin lipsahti hankeen. Vaikka auto säilyi muuten ehyenä keula muurautui tiukasti lumeen. Moottorin lämpötila nousi uhkaavasti ja kaksikko päätti keskeyttää kilpailun erikoiskokeen jälkeen.


Kolmanneksi Oulun F-cupissa
- 22.03.2007 -

Oulun ympäristössä ajettiin lauantaina 17.3. perinteikäs Pohjola-ralli. Jo 47. kerran järjestetty ralli oli tänä vuonna suositun F-cup rallisarjan kauden kolmas osakilpailu. Mukana olikin peräti yli 200 kilpailijaparia. Olosuhteet olivat haastavat, sillä parisen viikkoa kestänyt lämpöjakso oli pehmittänyt teitä jo reilusti.

Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty lähtivät ”kotikilpailuunsa” hakemaan sijoitusta yleisen sarjan kärkijoukosta. Ralli käynnistyikin Ford Escort Cosworthia ohjastavalta kaksikolta mainiosti kärkiviisikossa. Matka oli päättyä ennen neljättä erikoiskoetta. Kilpa-auton moottoritilassa syttyi tulipalo, jonka kuljettajapari onnistui onneksi heti sammuttamaan. Tapahtuma ei kuitenkaan ainakaan hidastanut kuskin vauhtia, sillä hän taiteili neljännelle pikataipaleelle pohja-ajan. Lopulta Karsikko ja Kiviniitty sijoittuivat Suomen F-ryhmän kärkikuljettajien joukossa hienosti kolmanneksi 19 sekuntia voittajasta. 

Talven kisoista on vielä jäljellä lauantaina 24.3. ajettava Rovaniemen Suopunki-ralli. F-cup rallisarja jatkuu vasta elokuun loppupuolella.


Yleiskilpailun kakkoseksi Iisalmessa
- 12.03.2007 -

Winhunters tiimi oli hurjassa iskussa 3.3. ajetussa Iisalmi-rallissa. Kertaalleen Karsikko ja Kiviniitty sukelsivat Ford Escort RS Cosworhilla tiukassa risteyksessä lippusiiman alle ja joutuivat peruuttelemaan. Muita virheitä ei sitten tullutkaan ja auto pelasi mainiosti. Nopeimpana kaksivetoautokuntana kaksikko sijoittui yleiskilpailussa peräti toiseksi jättäen taakseen useita nelivetoautojakin.

Seuraava kilpailu tiimillä on 17.3. ajettava F-cup:in osakilpailu Oulun Pohjola-ralli.


Raision F-cupissa kärkikymmenikköön
- 12.02.2007 -

Pyhäjoen Petri Karsikko starttasi F-cup rallisarjan toiseen osakilpailuun Raisioon taistelemaan kilpailun kärkitiloista. Seitsemän erikoiskokeen ralli lähtikin hyvin käyntiin ja toisella erikoiskokeella Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty olivat Ford Escortilla jo neljänneksi nopeimpia. Seuraavilla erikoiskokeilla sattui kuitenkin pieniä virheitä, eivätkä he päässeet aivan kärkivauhtiin. Lopulta pari sijoittui kovassa seurassa kymmenenneksi. – Ihan hyvä kisa tähän paikkaan. Auto toimi nyt hyvin. Lujaa ne menevät, ei kestä tehdä pienintäkään virhettä, tuumaili Karsikko rallin jälkeen. 


Kemi-rallista nappisuoritus
- 12.02.2007 -

Winhunters Racing tiimi pääsi viimeinkin kisaamaan uudella moottorilla varustetulla kilpurilla. Auto toimikin nyt viiden erikoiskokeen Kemirallissa mainiosti. Pitkästä ajotauosta huolimatta Karsikko ja Kiviniitty pystyivät erittäin hyvään vauhtiin koko päivän ajan. kaksikko oli Kemirallin nopein kaksivetoautokunta ja kokonaiskilpailussakin he sijoittuivat hienosti kolmanneksi. Taakse jäi useita nelivetokuskeja.

Kuljettajakaksikko uhkui tyytyväisyyttä kisan jälkeen. Uudella koneella auto on nyt erittäin kilpailukykyinen. Kisaviikolla Jäälin autosäädön penkissä uudesta 16 venttiilisestä koneesta löytyi reilu 265 hevosvoimaa ja vääntöäkin 269 Nm.


F-cup avaus jäi väliin
- 09.02.2007 -

Winhunters-tiimin kauden 2007 F-cup rallisarjan kiertäminen ei alkanut lainkaan toivotulla tavalla. Uuden moottorin osat olivat kiven alla, eikä moottorin rakentaja saanut niitä ajoissa. Autoa rakennettiin loppumetreillä lähes yötä-päivää, mutta auto ei aivan ehtinyt valmiiksi F-cup avausta varten. Winhunters-tiimi joutui näin harmittavasti perumaan osallistumisen kisaan.

Uudella moottorilla varustettu auto on nyt säädetty ja kaikki näyttää hyvältä lauantaina 10.2. ajettavaa Kemi-rallia varten.

Tiimin tavoitteena oli tällä kaudella hakea mukava palkintopotti Pohjoisesta Rallin Eurosarjasta. Sarjaa ei kuitenkaan tällä kaudella järjestetä ilmoittautuneiden vähyydestä johtuen.


Keskeytys Viron rallissa
- 28.09.2006 -

Winhunters-tiimin Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn taival Viron Saarenmaan rallissa päättyi valitettavasti jo toiselle erikoiskokeelle tekniikkaongelmien vuoksi. Vaikka kisa jäi lyhyeen, oli kokemus tiimille myönteinen. Tiimi nähtäneen siis myös jatkossa kisaamassa eteläisessä naapurissamme.

Ennen uuden kauden alkua auto huolletaan täydellisesti. Uutta tekniikkaa on tulossa ainakin konehuoneeseen.


Ulkomaille kisaamaan
- 28.09.2006 -

Laihia-rallin kolhuja korjataan kovalla tohinalla, jotta matka tiimin ensimmäiseen ulkomaan kisaan toteutuisi. Karsikko ja Kiviniitty ovat ilmoittautuneet lokakuun puolessa välissä ajettavaan Viron Saaremaa-ralliin.

Saaremaa ralli: http://www.saaremaarally.ee/


Keskeytys Laihia-rallissa
- 28.09.2006 -

Winhunters-tiimin ykköskuskin Petri Karsikon ollessa työmatkoilla, ratin taakse Laihian F-cup osakilpailuun istahti yleensä kartanlukijana toimiva Raimo Kiviniitty. B-juniori Kiviniityn ohjastama Ford Escort ei kuitenkaan päässyt Laihialla kovinkaan pitkälle. Ensimmäisellä erikoiskokeella auton peräpää valui liukkaassa mutkassa hieman pois tieltä ja toinen takarengas kolahti kiveen. Rengas taittui auton alle ja matka täytyi keskeyttää.


Keskeytys Venetsialaisrallissa
- 04.09.2006 -

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn taival Kokkolan Venetsialaisrallissa päättyi keskeytykseen kolmen erikoiskokeen jälkeen. Ensimmäisellä erikoiskokeella Winhunters tiimiläiset ajoivat hienosti yleiskilpailun viidenneksi nopeimman ajan. Toisen erikoiskokeen puolivälissä moottori alkoi käymään kolmella pytyllä. He ajoivat varovasti läpi vielä seuraavankin pätkän, jotta pääsivät huoltoon tutkimaan ongelmaa. Huollossa saatiin selville, että venttiilinsäätöpultti oli katkennut. Kun sopivaa varaosaa ei löytynyt, edessä oli keskeytys.

Seuraavassa F-cup rallisarjan osakilpailussa kuljettajan paikalle istuu Raimo Kiviniitty. Työesteiden vuoksi ykköskuljettaja Petri Karsikko ei harmittavasti pääse mukaan Laihia-ralliin. 


Kärkikymmenikköön Vetomiehissä
- 23.08.2006 -

Suomen MM-rallin yhteydessä viime lauantaina ajettu F-ryhmän ralliautojen Vetomies-kilpailu oli jälleen erittäin vaativa niin kuljettajille kuin kalustollekin. Lähes 70:sta startanneesta kuljettajaparista ainoastaan 28 selvisi maaliin saakka. Osittain erittäin huonokuntoisilla teillä ajettava viiden erikoiskokeen ralli vaati ajotaidon lisäksi myös hyvää tuuria.

Pyhäjoen Petri Karsikko kolhi monien muiden kuljettajien tavoin kilpa-autoaan tielle nousseisiin kivin. Karsikon ja kartanlukijan Raimo Kiviniityn Ford Escort kesti kuitenkin ilman suurempia kolhuja. - Ouninpohjan pätkällä rengas kolahti kiveen ja vanne meni vähän rikki, mutta onneksi renkaassa pysyi ilma. Piti ajaa vähän matkaa varovasti, kertoi Karsikko.

Vetomies-kilpailussa reittiin voi tutustua etukäteen ja tehdä ajamista helpottavat nuotit. Alkumatkasta Pyhäjoen Moottorikerhoa edustava kuljettajapari haki varovasti tuntumaa nuotteihin ja ajamiseen. Päivän mittaan vauhtia alkoi löytymään ja kahdella viimeisellä erikoiskokeella he nousivat mukavasti kohti kärkeä. Lopulta he sijoittuivat F-ryhmän Suomen arvostetuimmassa yksittäisessä kilpailussa yhdeksänneksi. - Ajollisesti sujui aivan kohtalaisesti. Paremminkin tietenkin olisi voinut mennä, mutta tämä on vaikea kisa. Vaativia teitä nuotittaa ja ajaa, kertoi ykköskuljettaja Karsikko. - Kyllähän sitä voittoa aina yritetään, mutta hyvä näinkin. Säilyipähän autokin ehyenä ensi viikonloppua varten, tuumaili puolestaan kartanlukija Kiviniitty.

Jo ensi lauantaina Karsikko ja Kiviniitty kilpailevat Pohjoisen Rallin Eurosarjan osakilpailussa Kokkolan Venetsialaisrallissa.

Vetomies 2006 lopputulokset


Karsikko, Kiviniitty & Vetomies 2006
- 13.08.2006 -

Suomen MM-rallin oheisluokkana kolmatta kertaa ajettava Vetomies-kilpailu kerää Jyväskylän seudun vaativille ralliteille kuljettajapareja kisaamaan F-ryhmän herruudesta. Lauantain erikoiskokeilla on näin siis odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja perinteisillä kansainvälisiltä luokituksiltaan vanhentuneilla kaksivetoisilla autoilla. Ohjelmassa on legendaarisia erikoiskokeita kuten Ouninpohja, Urria ja Moksi-Leustu. Kaiken kaikkiaan ek-kilometrejä F-ryhmän kilpailijoille kertyy viiden erikoiskokeen aikana hieman vajaa sata.

Vetomies 2006 -kilpailussa on mukana on lähes 70 autokuntaa. Pyhäjoen Moottorikerhon Petri Karsikko lähtee rankkaan koitokseen nyt toista kertaa. Ensimmäisellä yrityksellä toissa vuonna taival päättyi tekniikkaongelmien vuoksi jo alkumatkasta. Karsikon ja Kartanlukijan Raimo Kiviniityn noin 250 hevosvoimainen Ford Escort RS Cosworth on hiottu kilpailua varten hyvään kuntoon. - Kyllähän osa pätkistä menee tosi huonoon kuntoon. Toivottavasti renkaat ja auto kestää. Voittohan se on tietenkin aina mielessä, kun kisaan lähdetään. Jos pystyisi ajamaan kisan läpi ilman ongelmia, niin silloin oltaisiin korkealla, tuumaili Karsikko. Maailmanlaajuisestikin vaativimmaksi erikoiskokeeksi äänestetty Ouninpohjan erikoiskoe teki Karsikkoon jälleen vaikutuksen. - On siinä melko raju tie. Sillä tiellä ei levähdetä hetkeäkään, hän luonnehtii. 

Vetomies 2006 kilpailu ajetaan Ralli Finlandin yhteydessä lauantaina 19.8. F-ryhmän ralliautot starttaavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.

Vetomies 2006 nettisivu


Keskeytys Kankaanpään F-cupissa
- 29.07.2006 -

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn taival Kankaanpäässä järjestetyssä F-cup:in osakilpailussa päättyi tekniikkavikaan. Moottorista loppui veto neljännellä pätkällä ja he keskeyttivät ennenkuin suurempaa vahinkoa ehti tapahtua. Ennen keskeytystä he olivat hyvillä sijoilla yleiskilpailun top10:ssä.


Viides Uuraisten Sähkötyö-rallissa
- 03.07.2006 -

Petri Karsikko kartanlukijanaan Raimo Kiviniitty onnistui mainiosti lauantaina 1.7. ajetussa Uuraisten Sähkötyö-rallissa. Jyväskylän seudun haastavilla teillä parivaljakko toi F-ryhmäläisen Ford Escort RS Cosworthin maaliin yleisen sarjan viidenneksi nopeimpaan aikaan. Omassa luokassaan he saalistivat ykköstilan. Auto pelasi jälleen hyvin. Viimeisellä pätkällä aikaa huonosi pieni virhe tiukassa takapiikissä, jossa vauhti pysähtyi hetkeksi täysin. Kakkostilasta winhunters-tiimiläiset hävisivät ainoastaan nelisentoista sekuntia. Voittaja Mitsu-kuski Ari Könönen karkasi kotiseudullaan reilun puolen minuutin päähän.

Seuraavan kilpailunsa Karsikko ja Kiviniitty ajavat kisaa Kankaanpään F-cup rallisarjan osakilpailussa 22.7.


Merihelmi Rallissa varmasti maaliin
- 25.06.2006 -

Merihelmi Ralli sujui suunnitelmien mukaan. Tällä kertaa tiimin kartanlukijan Raimo Kiviniityn ohjastama Ford Escort selvisi maaliin ilman ongelmia. Matka taittui varovasti nautiskellen ja kilpa-autoa testaillen. B-junioreiden lopputuloksissa Kiviniitty ja harri Tuomikoski olivat yleiskilpailun 17.


Kartturi ratissa Merihelmi Rallissa
- 13.06.2006 -

Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty istuu ykkösohjaajan penkille lauantaina 17.6. ajettavassa Merihelmi Rallissa. Ykköskuski Petri Karsion työmatkan vuoksi kisa olisi jäänyt muuten kokonaan väliin. Näin kalusto saadaan liikkeelle ihan yhteistyökumppaneiden näkyvyydenkin kannalta. Raimo Kiviniitty ja Harri Tuomikoski starttaavat Merihelmi Ralliin numerolla 108.

Tiimin hieno kilpa-auto Ford Escort RS Cosworth on myytävänä. Tervetuloa tutustumaan autoon Merihelmi Rallissa. 


Suopunki-rallin reissu päättyi alkuunsa
- 07.04.2006 -

Tiimin piti päättää talvikausi Rallin Eurosarjan kolmannessa osakilpailussa Rovaniemen Suopunki-rallissa 25.3. Rallia edeltävänä iltana Escortin koneesta löytyi kuitenkin yllättäen sen laatuinen vika, ettei kalustoa ollut mahdollista laittaa enää kisakisakuntoon.


Joensuussa hyvä kisa
- 07.04.2006 -

Maaliskuun 18. päivänä ajetussa Joensuun F-cupin osakilpailusta tuli Winhunters-tiimille hyvää tulosta. Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty sijoittuivat hienosti yleiskilpailun kahdeksanneksi ja oman luokan neljänneksi. Ensimmäistä erikoiskoetta lukuunottamatta päivä sujui ilman ongelmia. Eka pätkällä aikaa tuhraantui hitaassa risteyspaikassa tapahtuneessa spinnauksessa. Tämän jälkeen alkoi hurja nousu 22. sijalta kohti kärkeä.


Maali jäi näkemättä Pohjola-rallissa
- 07.04.2006 -

Pohjola-rallissa Tomi Lindelin ohjastama ja Raimo Kiviniityn kartturoima Winhunters-tiimin Ford Escort hyytyi kesken kisapäivän. Ennen kolmannen erikoiskokeen lähtöä autosta katkesi kytkinvaijeri. 


Lainakuskilla Pohjola-ralliin
- 20.02.2006 -

Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty saa Oulun Pohjola-ralliin rinnalleen "laina-kuskin", kun tiimin Escortin puikkoihin hyppää myöskin kovana F-ryhmän kuskina tunnettu Kälviän Moottoriurheilijoiden Tomi Lindell. Rallin nuorten SM-sarjan kauden kolmas osakilpailu Pohjola-ralli ajetaan 4.3.


Peruutuksia kisakalenteriin
- 20.02.2006 -

Winhunters-tiimin ykköskuskin Petri Karsikon työmatkan johdosta kisakaleterista on jouduttu pudottamaan pois kolme rallia. 


Luokan kakkostila Oulujärven Rallista
- 16.01.2006 -

Viimeksi 15 vuotta sitten ajettu Oulujärven Ralli heräsi tänä vuonna henkiin Kajaanin Urheiluautoilijoiden ja yhteistyöseurojen järjestämänä. Kilpailijoilla oli selvitettävänä viisi erikoiskoetta, joista muodostui 57 erikoiskoekilometriä. 

Petri Karsikko oli tuttuun tyyliin mukana F-ryhmän kärkitaistelussa. Kun Ford Escort toimi koko päivän moitteettomasti ja kuljettaparikin oli hyvässä vireessä, tuloksena oli yleisen sarjan kahdeksas tila. Omassa luokassaan Karsikko päästi edelleen ainoastaan Suomussalmen Kai Hyttisen.


Karsikko kakkoseksi rallin Eurosarjassa
- 23.012.2005 -

Pudasjärven Isosyöterallissa 10.12. sai päätöksensä historian ensimmäinen Pohjoinen Rallin Eurosarja. Myös Pyhäjoen Petri Karsikko oli hyvin mukana palkintosarjan kärkikamppailuissa.

Eurosarjan piste-erot pysyivät koko vuoden tasaisina, joten sijoituksia oli vielä paljon jakamatta ennen viimeistä Pudasjärven osakilpailua. Yleisen sarjan suurin palkintopotti meni lopulta simolaiselle Markku Nikupeterille, joka ajoi nelivetoisella Mitsubishillään voittoon neljässä osakilpailussa. Yleiskilpailuvoitoista saadut lisäpisteet siivittivät hänet sarjan ykköstilalle. Pyhäjoen Petri Karsikolla oli myöskin hyvät mahdollisuudet sarjan voittoon, sillä hän starttasi finaaliin sarjajohdossa. Hän tekikin juuri sen verran, kuin mitä oli tehtävissä eli voitti kartanlukijansa Raimo Kiviniityn kanssa luokkansa myös Isosyöterallissa. Yleiskilpailussa he olivat kahdeksansia. Tämä riitti tällä kertaa sarjan toiseen tilaan. 


Kauden paras F-Cup-sijoitus Nilsiästä
- 15.09.2005 -

Pyhäjoen Petri Karsikko ajoi lauantaina 10.9. kauden parhaan sijoituksensa F-cup rallisarjassa. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty taituroivat Nilsiän osakilpailussa Ford Escort RS Cosworhilla peräti yleiskilpailun kolmanneksi. Mäntyharjun Moottorikerhon Toni Kuhanen selvitti reitin 17 sekuntia Karsikkoa nopeammin. Alkumatkasta Pyhäjoen Moottorikerhoa edustava kuljettajapari oli ajaa ulos tieltä, mutta loppupäivä sujui ilman ongelmia. ”Eka pätkällä mentiin kaksi 90-risteystä pitkäksi ja siinä kului aikaa. Kolmos-EK:sta lähtien kulki tosi hyvin eikä ollut mitään ongelmia”, kertoi Karsikko. 

Hän on tällä kaudella onnistunut mainiosti myös Pohjois-Suomen ralleissa, sillä hallussa on Pohjoisen Eurosarjan johtoasema ennen sarjan päätöskilpailua.


Itärallissa neljänneksi
- 11.07.2005 -

Pyhäjoen Petri Karsikko oli hurjassa vauhdissa Pohjois-Suomen rallin Eurosarjaan kuuluneessa Joensuun Itärallissa. Takavetoinen tehokas Ford Escort RS Cosworth haastoi Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavan kuljettajan käsissä jopa nelivetoluokkien kilpailijoita. Varovaisen ensimmäisen erikoiskokeen jälkeen Karsikko ajoi kokonaiskilpailun kärkiviisikkoon oikeuttavia aikoja. Lopputuloksista hän löytyi kartanlukijansa Harri Tuomikosken kanssa peräti yleisen sarjan neljänneltä tilalta, edellään ainoastaan nelivetoisia kilpa-autoja. Epävirallisen pistelaskun mukaan Karsikko siirtyi nyt Eurosarjan ykköspaikalle ennen viimeistä osakilpailua Joulukuussa ajettavaa Isosyöterallia.

Voittoisa kalusto on nyt myytävänä! Lue lisää...


Merihelmirallista menestystä
- 15.06.2005 -

Pyhäjoen Petri Karsikko sijoittui viidenneksi Kuivaniemen ympäristössä ajetussa kauden ainoassa Pohjois-Suomen kesärallissa. Viiden erikoiskokeen kilpailussa Karsikko onnistui hyvin taistelemaan F-ryhmän Ford Escortillaan kärkitiloista tehokkaampien nelivetoisten autojen joukossa. Tämän kauden F-cup rallisarjassa reilusti epäonnea kokenut Pyhäjokelaistiimi selvitti reitin nyt ilman ongelmia. Karsikko ja kartanlukijan paikalla vieraillut Harri Tuomikoski saalistivat luokkavoiton reilun kymmenen sekunnin erolla. 

Hyvän pistesaaliin ansiosta Petri Karsikko nousi Pohjoisessa Rallin Eurosarjassa yleisen sarjan kakkostilalle. Palkintosarjasta on ajamatta vielä kaksi osakilpailua.


Keskeytys kesäkauden avauksessa
- 01.06.2005 -

F-cup rallisarjan kesäkauden avannut Urjalan Nuutajärven Lasi -ralli päättyi Winhunters Racing tiimiltä keskeytykseen. Tällä kertaa moottori hajosi jo ensimmäisen erikoiskokeen lopussa ja keskeytys oli tosi asia EK1:n jälkeen.

Tiimin Ford Escorttiin asennetaan välittömästi uusi moottori ja autolla ollaan kisaamassa jo 11.6. Rallin Eurosarjan pisteistä Kuivaniemellä Merihelmirallissa. F-cup rallisarja jatkuu vasta 10.9. Nilsiässä.


Talvikausi päättyi Rovaniemellä
- 13.04.2005 -

Talvikauden viimeinen rallikilpailu ajettiin Rovaniemen ympäristössä lauantaina 2.4. Järjestyksessään jo 22. Suopunkirallissa jaettiin myös Pohjois-Suomen aluesarjan sekä rallin Eurosarjan pisteitä.

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty olivat Escortillaan tuttuun tyyliin mukana F-ryhmän kärkitaistelussa. He ajoivat loskaisessa kevätsäässä isossa F-ryhmässä toiseksi. 


Pohjola-rallissa luokka-kakkoseksi
- 23.03.2005 -

Historic Rally Trophy osakilpailuna järjestetyssä Pohjola-rallissa ajoivat oman kisansa myös yleinen ja juniorit. Petri Karsikkoja ja Raimo Kiviniitty taistelivat kisassa nopeimman kaksivetokuskin tittelistä. Ford Escortin vaihdelaatikko aiheutti jälleen ongelmia, ja viimeisellä erikoiskokeella matkantekoa vaikeutti katkennut vaihdekeppi.

Lopulta kaksikko ajoi, pienistä ongelmista huolimatta, hienosti luokan kakkostilalle. Yleiskilpailussakin he löytyvät sijalta 10.


Vaihteisto hajosi jälleen F-cupissa
- 23.03.2005 -

F-cupin talvikauden päättäneessä Pohjois-Häme rallissa Petri Karsikon ja kartanlukijana tällä kertaa istuneen Harri Tuomikosken matka päättyi kuudennelle erikoiskokeelle jälleen vaihdelaatikon rikkoonnuttua. Alkumatkasta kaksikko nakutti tasaisia aikoja, jotka oikeuttivat lähelle luokan top10:iä. 


ST-1 rallissa vauhti kohdallaan
- 24.02.2005 -

Vanttauskoskella 19.2. ajettu Pohjoisen Rallin Eurosarjan ensimmäinen osakilpailu sujui Winhunters tiimiltä mainiosti. Taistelu F-ryhmässä oli koko päivän tiukkaa, mutta Karsikko ja Kiviniitty pitivät johtopaikkansa maaliin saakka. Tuloksena luokan ykköstila ja mukava saalis sarjapisteitä.


Koti-Karjala-rallissa varmasti maaliin
- 24.02.2005 -

Kiteen ympäristössä ajettiin lauantaina 5.2. kauden toinen F-cup-osakilpailu. Winhunters tiimi ajoi varmasti maaliin luokan yhdeksännelle sijalle, mutta tulos ei suinkaan ollut sellainen kuin se parhaimmillaan voi olla. Kuljettajaparin luottamus autoon ja sen säätöihin ei vielä ollut aivan kohdallaan ja se näkyy armotta ek-ajoissa. Kiteen reissun saaliina oli kuitenkin hyvästi ajokilometrejä. Viimeaikaisten hankaluuksen johdosta pelkkä maaliin pääsykin antaa jo juhlan aihetta.


Vaihdelaatikko hajosi F-cup avauksessa
- 22.01.2005 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty olivat Raisiossa ajetussa F-cup rallisarjan avauksessa alkumatkasta mukavassa vauhdissa. Kolmannella erikoiskokeellakin he ajoivat 15:sta nopeimman ajan. Tämän jälkeen kuitenkin oli edessä keskeytys vaihdelaatikkovian vuoksi.


Liminka-rallissa hienosti kolmanneksi
- 22.01.2005 -

Limingassa 8.1. ajetussa neljän erikoiskokeen aluerallissa Petri Karsikko ja Raimo kiviniitty onnistuivat tuloksellisesti mainiosti. He voittivat oman luokkansa ja olivat lopputuloksissa yleiskilpailussakin kahden nelivetoauton jälkeen peräti kolmansia.

Maalissa tiimi tosin huomasi, että moottorissa olivat jälleet vedet ja öljyt sekaisin. Näin edessä oli koneremontti ennen tammikuun loppupuolella ajettavaa F-cup-rallisarjan avausta.


Uskomaton epäonni jatkuu vieläkin
- 14.12.2004 -

Winhunters Racing -tiimiä koko kauden vaivannut epäonni ei luovuta otettaan edelleenkään. Ongelmitta sujuneiden testien jälkeen Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty olivat luottavaisin mielin lähdössä mukaan rallikauden päättävään Pudasjärven Isosyöteralliin. Ennen starttia huoltopaikalla kuitenkin huomattiin, että vedet ja öljyt olivat koneessa sekaisin. Suurempia tuhoja välttääkseen tiimi joutui luopumaan kisasta ennenkuin se ehti edes alkaa.


Lempäälässä maaliin
- 19.9.2004 -

F-cupin päätösosakilpailussa Lempäälän Pirkanhovi-rallissa Winhunterssin kaksikko pääsi vihdoin näkemään maalilipun. He sijoittuivat lopulta kosteassa ja raskaassa kelissä ajetussa rallissa yleisen kymmenenneksi ja ison F:n viidenneksi. Seuraavaksi auton moottori puretaan ja tutkitaan, sillä kuljettajakaksikon mielestä moottori ei vetänyt Lempäälässä läheskään siten kuin olisi pitänyt. 


Epäonni jatkuu
- 26.8.2004 -

F-cupin toiseksi viimeinen osakilpailu Kokkolan Venetsialaisrallissa päättyi Winhunters-tiimin osalta lyhyeen. Nelisen kilometriä lähdöstä auton moottorin lämmöt olivat niin tapissa, että kisa täytyi keskeyttää.


Keskeytys myös Vetomies-kisassa
- 15.8.2004 -

Tämän vuoden Suomen MM-rallin yhteydessä ajettin oma kilpailunsa myös F-ryhmän kilpa-autoilla. Mukaan rankkaan koitokseen legendaarisille erikoiskokeille starttasivat myös Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty Ford Escort Cosworthin ohjaamossa. Tällä kaudella erittäin kovaa epäonnea kokenut kaksikko ei päässyt onnettaren suosioon vielä Jyväskylän rallissakaan. Jo heti ensimmäisellä erikoiskeella he kokivat rengasrikon ja ajo täytyi ottaa erittäin varovasti. Lopulta toisen erikoiskokeen lähdössä auton moottorin lämmöt olivat niin korkealla, että suurempien tuhojen välttämiseksi kilpailu täytyi keskeyttää. 

Vetomies-kilpailu osoittautui muillekin erittäin rankaksi, sillä 70:stä startanneesta maaliin asti jaksoi vajaa 30 autoa. 

Seuraavaksi Karsikko ja Kiviniitty osallistuvat F-cup rallisarjan osakilpailuun Kokkolassa 21.8.


F-cupin kesäkausi käyntiin epäonnisesti
- 28.6.2004 -

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn matka kesäkauden ensimmäisessä F-cup-osakilpailussa Valkeakosken Waltikka-rallissa päättyi harmittavan lyhyeen. Mukavasti sujuneen ensimmäisen erikoiskokeen jatkoksi kuljettajakaksikko koki keskeytyksen toisella erikoiskokeella, kun Ford Escortin vaihdelaatikko rikkoontui. 


Pohjanmaa-rallissa viidenneksi
- 28.6.2004 -

Winhunters tiimin kuljettajakaksikko Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty aloittivat kesäkauden lupaavasti. 12.6. ajetussa Pohjanmaa-rallissa tuloksena oli yleiskilpailun viides ja oman luokan toinen tila. - Ennen kisaa ajetut alustatestit tuottivat tulosta. Auto oli nyt hyvä ajaa, kuului tiimiläisten kommentit.


Winhunters tiimi mukana 
Rally Finlandin Vetomieskisassa
- 18.5.2004 -

AKK Sports Oy on päättänyt järjestää seuraavina vuosina Suomen MM-rallin Neste Rally Finlandin yhteydessä Trophy -kilpailun F-ryhmän kalustolle. Lauantain erikoiskokeilla on siis jälleen odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja. Luvassa ovat lauantain perinteiset, kovat erikoiskokeet, mm. Ouninpohja, Vaheri, Urria, Moksi-Leustu jne. Kaiken kaikkiaan ek-kilometrejä kertyy reilu sata.

Vetomies 2004 -kisa saavutti uskomattoman suosion. Järjestäjät pystyvät ottamaan kilpailuun mukaan 70 kilpailijaa, mutta ilmoittautuneita kertyi kaikkiaan 130.

Winhunters-tiimin kuljettajakaksikko Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ovat rajussa koitoksessa mukana ottamassa mittaa Suomen kovimmista F-ryhmän kuskeista legendaarisilla pikataipaleilla. 

Vetomies 2004 kilpailu ajetaan Neste Rallin yhteydessä 7.8. F-ryhmän ralliautot starttavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.

Lisätietoa kilpailusta Neste Rally Finlandin sivuilta:
http://nrf.akk-motorsport.fi/kilpailijat/vetomies/


Kärkivauhdissa Suopunki-rallissa
- 5.4.2004 -

Vaikka Winhunters tiimin Escortissa oli vielä varamoottori paikoillaan, niin vauhti oli hyvin kohdallaan talvikauden päättäneessä Suopunki-rallissa. Petri Karsikko ja kartturina vierraillut Harri Tuomikoski olivat kaikilla kolmella erikoiskokeella nopeimpia omassa luokassaan. Kalusto pelasi nyt mainiosti. Lopputuloksissa he olivat hienosti yleiskilpailun viidensiä.


Vauhtia löytyi Kemi-rallissa
- 23.3.2004 -

Winhunters tiimi joutui starttaamaan Kemin F-Cup osakilpailuun varamoottorilla, kun Kemijokirallin jälkeen korjattu moottori ehti jo kertaalleen rikkoontua. Kisa Kemissä kuitenkin lähti alkukankeuden ja alustan säätöjen jälkeen luistamaan erittäin mukavasti. Vauhti parani reilusti loppua kohden ja EK-ajat olivat jo ihan kärkivauhtia. Lopulta olimme yleisen kuudenneksi nopeimpia ja omassa luokassamme kolmantena, mutta...

Loppujen lopuksi Winhunters tiimi kuitenkin hylättiin. Ennen kisan tankkauspistettä autossa syttyi latauksen merkkivalo. Tankkauspisteessä kuljettajapari avasi konepeltiä tarkistaakseen, että onko konehuoneessa kaikki hyvin ja että kannattako jatkaa. Tankkauspisteessä kuitenkin kaikki muu paitsi tankkaminen oli kiellettyä ja tästä syystä tuloksena oli armotta hylkäys. Saman kohtalon Kemi-rallissa koki parikymmentä muutakin autokuntaa.

Seuraava kisa on 3.4. Suopunki-ralli.


Epäonni vainoaa edelleen
- 10.3.2004 -

Winhunters tiimiä vainoava epäonni ei tunnu katoavan millään. Lauantaina 7.3. ajetussa Vanttauskosken Kemijokirallissa matka päättyi jälleen tekniikkaongelmiin. Tällä kertaa auto alkoi tupruttamaan savua ensimmäisen erikoiskokeen lopussa. Petri Karsikko ja kartturin paikalla vieraillut Harri Tuomikoski ajoivat vielä toisen erikoiskokeen, mutta sitten he päättivät jättää kilpailun kesken. Ei ollut järkeä särkeä moottoria enempää.

Kansi saadaan korjattua Kemin F-cupiin. Siellä täytyy onnen jo kääntyä Winhunterssin puolelle...


Epäonni jatkui Kangasniemellä
- 1.3.2004 -

Winhunters tiimin epäonni tämän kauden F-cupissa jatkui toisessa osakilpailussa Kangasniemellä. Toisella erikoiskokeella iskunvaimentimen letkun rikkoontuminen hidasti matkantekoa. Viidennellä erikoiskokeella kilpuri alkoi nykimään ja sitten sammui lopullisesti erääseen 90-risteykseen. Myöhemmin syyksi paljastui sytytyksen tunnistimen anturan hajoaminen. 

- Tälläistahan se tahtoo olla aina uuden auton kanssa, mutta tietenkin tämmöinen harmittaa. Hajonnut osa oli vielä käytännössä uusi, mutta hajosi silti. Toivottavasti tämän jälkeen epäonni loppuu, tuumattiin Winhunters tiimistä.

Seuraavaksi tiimi kilpailee 7.3. ajettavassa Kemijokirallissa, jossa kartturina vierailee huoltomies Harri Tuomikoski.


F-cup avaus keskeytyi eka pätkälle
- 7.2.2004 -

Winhunters tiimin kisa F-cup avauksessa Alavuden UA:n Ittellismiesrallissa päättyi lyhyeen. Vastavalmistuneen Escort Cosworthin moottorista katkesi nokka-akseli jo ensimmäisen erikoiskokeen puolessa välissä. Vähäisen kokemuksen perusteella auto oli tuntunut hyvältä. Tosin hienosäätöä esim. alustan kanssa tullaan tekemään.


Auto valmistui ajoissa
- 5.2.2004 -

Winhunters tiimi otti kovan loppukirin ennen F-Cup:in avausta ja sai kuin saikin Escort Cosworthin valmiiksi. 

Katso tuoreita kuvia autosta. (5.2.)


Uusi kalusto valmistumassa
- 21.10.2003 -

Winhunters Racing Teamin uusi Ford Escort Cosworth-korinen ralliauto on näinä päivinä jo kokoamisasteella. Uudemman korimallin Ford Escort on näillä näkymin ensimmäistä kertaa "viivalla" marras/joulukuunvaihteen Rovaniemen Suopunki-rallissa.

Katso kuvia valmisteilla olevasta autosta.


Raju ulosajo päätti kesäkauden
- 40-VUOTIS JUHLARALLI, IMATRA 16.8.2003 -

F-Cup rallisarjan kesäkauden avauskisa Imatralla päättyi Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn osalta rajuun ulosajoon. Ensimmäisen erikoiskokeen isossa hyppyrissä Ford Escort:ista hajosi eturipustus kohtalokkain seurauksin. Auto sinkoontui hurjasta vauhdista ulos tieltä. Rytinässä kilpa-auto romuttui korjauskelvottomaksi ja mikä harmittavinta, kuljettaja Petri Karsikon lapaluu murtui. Näin ollen tiimin kesäkausi päättyi Imatralle.

Tapahtuma ei suinkaan ole kuitenkaan lannistanut vauhtikaksikkoa, sillä uusi, entistä ehompi ralliauto on jo valmisteilla. Uudemman korimallin Ford Escort on näillä näkymin ensimmäistä kertaa "viivalla" marras/joulukuunvaihteen Rovaniemen Suopunki-rallissa.

Kuvia Imatran ulosajosta Jent videofirman sivuilla. (Klikkaan "Tee tilaus"-sivulle. Paina "Imatra F-cup"-rivilllä olevaa i-painiketta).


Kesäkausi käynnistyi yleiskilpailuvoitolla
- ISOSYÖTERALLI 7.6.2003 -

Lauantaina 7.6. ajettuun toiseen Isosyöteralliin saatiin yllätysyleiskilpailuvoittaja, kun Pyhäjoen Petri Karsikko päihitti vanhemmalla Ford Escort RS2000:lla kaikki kanssakilpailijansa, mukaan lukien nelivetoautoilla ajaneet kuljettajat. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty eivät kuitenkaan selvinneet päiväpuhteesta helposti, sillä voittotaistelu oli todella tiukkaa kaikki neljä erikoiskoetta. Kahdella ensimmäisellä kiirustaipaleella Karsikko teki eroa nelivetoisella Mitsubishillä ajaneeseen Oulun Juha Karilaiseen kolme sekuntia. Kolmannella erikoiskokeella Karilainen otti eron kiinni ja ratkaisevalle EK:lle lähdettiin tasatilanteessa. Karsikko ajoi noin 225 hevosvoimaisella ja nykyaikaisella kilpatekniikalla rakennetulla Escortilla loppuun asti rajulla yrityksellä ja oli neljä sekuntia Karilaista nopeampi. – Tänään ei tullut virheitä ja kaikki meni muutenkin hyvin. Viimeisen pätkän lopussa tosin oli ulosajo melko lähellä, kertoi Karsikko. – Tänä vuonna on ollut onni mukana, kun tekniikka on kestänyt. Silloin tulee kyllä menestystäkin. Meinasin jo sanoa tuossa viimeisellä pätkällä, että mennäänköhän jo vähän liian lujaa. Enpä kuitenkaan sitten sanonut mitään, jatkoi kartanlukija Kiviniitty. 


Voitto myös talvikauden päätöksestä
- NETTIRALLI EXTRA 29.3.2003 -

Helmikuun lopussa ajettu Yläkemijoen Urheiluautoilijoiden järjestämä Nettiralli sai yllättäen jatkoa jo viisi viikkoa myöhemmin. Suurella vaivalla tehty Vanttausjärven ympäristön reitti jäi helmikuun rallissa hyvään kuntoon, joten puuhamiehet tekivät pikaisen päätöksen järjestää heti perään kolmen erikoiskokeen alueralli.

Järjestäjien kutsun jälkeen Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty päättivät lähtä lopettamaan talvikautensa Vanttauskoskelle. Hehän puolustivat luokkavoittoa helmikuisesta Nettirallista. Karsikko ja Kiviniitty hallitsivatkin jo tuttuun tyyliin kaksivetoisten kilpailua ja sijoittuivat lopulta yleiskilpailussakin peräti kuudensiksi. He olivat jälleen nopein kaksivetoautoa ohjastanut kilpailijapari. Tämä oli siis heille jo neljäs luokkavoitto alkukauden aikana.

Nyt on edessä keväinen kilpailutauko ja kaluston huoltoa. Tiimillä on myös rakenteilla uusi kilpa-auto, josta kerrotaan tietenkin näillä sivuilla myöhemmin lisää.


F-cup osakilpailuvoitto Kiuruvedeltä !
- KIURUVESI-RALLI 22.3.2003 -

Pyhäjoen Petri Karsikko oli nopein lauantaina 22.3. ajetussa Kiuruveden F-Cup rallisarjan kolmannessa osakilpailussa. Jo muutamia vuosia erittäin kovatasoista ja tasaista sarjaa kiertänyt Karsikko otti näin yhdessä kartanlukijan Raimo Kiviniityn kanssa ensimmäisen osakilpailuvoittoonsa. Vauhti Ford Escortilla on riittänyt usein ennenkin kärkikymmenikköön, mutta ykköstila oli vielä jäänyt saavuttamatta.

Kiuruveden kuuden erikoiskokeen mittainen ralli ei suinkaan käynnistynyt voittajaparilta ongelmitta. - Ensimmäisellä pätkällä yksi tulpanjohto lähti irti ja luulimme jo, että moottori hajosi. Toinen pätkä meni ihan hyvin, mutta kolmannella menimme vauhdilla yhden risteyksen pitkäksi. Peruutellessa tietenkin meni aikaa hukkaan. Siinä vaiheessa ”Kustille” taisi kasvaa sarvet päähän ja hän ajoi loppupäivän kuin hurmiossa. Nyt tuntuu todella hyvältä, kun päästi näyttämään, että tekniikan toimiessa vauhti riittää, naureskeli kartanlukija Kiviniitty monivaiheisen päivän tapahtumia. - Auto oli nyt tosi hyvässä iskussa eli säädöt ja testaaminen ennen kisaa menivät täysin nappiin, jatkaa Kiviniitty.

Kolmen erikoiskokeen jälkeen he olivat kärkeä takana lähes 23 sekuntia. Viimeiselle erikoiskokeelle he starttasivat kolmannelta tilalta yli 10 sekuntia johtoasemasta. Päivän pisin kiirustaipale sujui virheittä ja he kiilasivat kärkeen 1.3 sekunnin erolla ennen Laihian Toyota Corolla-kuljettaja Jukka Hiltusta. Karsikko kaahasi kolme pohja-aikaa.

Kaksivetoisilla F-ryhmän ralliautoilla ajettavaa F-Cup sarjaa pidetään Suomen suosituimpana rallisarjana. Kiuruveden ralliinkin oli ilmoittautunut peräti 237 kilpailijaparia. Seuraava osakilpailu ajetaan vasta elokuussa Imatralla.


Lahti-rallissa varmasti maaliin
- LAHTI-RALLI 8.3.2003 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty osallistuivat kauden toiseen F-Cup rallisarjan osakilpailuun Lahdessa maaliskuun toisena viikonloppuna. Kuljettajapari ei kuitenkaan ollut tyytyväinen auton takapään pitoon, eivätkä he päässeetkään aivan kärkivauhtiin. Tuloksissa he löytyivät yleiskilpailun sijalta 16 ja omasta luokastaan sijalta 9.

Tiimin seuraava kilpailu on F-Cup:in kolmas osakilpailu Kiuruvesi-ralli 22.3. Tätä ennen Ford Escorttiin haetaan säätöjä testisessioilla kotikonnuilla. Pienoiseksi pettymykseksi muodostuneen Lahti-rallin menestys kuitenkin auttoi heitä huomattavasti parempaan lähtönumeroon. Kiuruvedellä he starttaavat numerolla 23.


Luokkavoitot Kemi- ja Nettiralleista
- KEMI-RALLI 8.2.2003, NETTIRALLI 22.2.2003 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ajoivat luokkavoittoihin sekä 8.2. ajetussa Kemi-rallissa sekä pari viikko myöhemmin kisatussa Vanttauskosken Netti-rallissa. Seitsemän erikoiskokeen Kemi-rallissa he sijoittuivat yleiskilpailussakin peräti neljänsiksi. Luokkakakkonen Mika Ohtonen jäi 38 sekunnin päähän.

Vanttauskoskella oli ohjelmassa kuusi erikoiskoetta. Tässä rallissa sai tehdä nuotit ja se antoikin uudenlaista haastetta, olihan Karsikon ja Kiviniityn viime nuottirallista kulunut jo vuosikausia. Nuotitus sujui kuitenkin ilman ongelmia ja he hallitsivatkin tapahtumia läpi kilpailun ja luokkavoitto tuli lopulta 20 sekunnin erolla Heikki Hirviojaan. Yleiskilpailussa he sijoittuivat viidensiksi.

Seuraavaksi Winhunters-kaksikko kilpailee 8.3. ajettavassa Lahden F-cup osakilpailussa.


"Laina-kuski" luokkavoittoon
- POHJOLA-RALLI 5.1.2003 -

Winhunters Racing Teamin Ford Escortilla otettiin luokkavoitto tammikuun alussa ajetussa Oulun Pohjola-rallissa. Yleensä nelivetoautoa ohjastava raahelainen Arto Aho oli lainannut kisaan tiimin autoa ja saavutti luokkavoiton. Yleiskilpailussa hän sijoittui kartturinsa Harri Tuomikosken kanssa seitsemänneksi.

Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty istui rallissa A-juniori Petri Ylitalon kyydissä. He sijoittuivat myöskin Escortilla kolmansiksi.

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn seuraava ralli on 8.2. ajettava Kemi-ralli.


Keskeytys F-cup finaalissa
- ASIKKALAN OP-RALLI 12.10.2002 -

Tämän vuoden F-cup:in rallisarja sai päätöksensä Vääksyn UA:n järjestämänä lauantaina 12.10. Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn osalta kilpailu päättyi harmittavasti keskeytykseen kolmannen erikoiskokeen jälkeen. Syynä oli vetopyörän laakerin rikkoontuminen. Auto kolisi pahasti jo toisella erikoiskokeella.

Kovatasoisessa ja erittäin tasaisessa F-cup:in rallisarjassa Karsikon ja Kiviniityn sijoitus oli tänä vuonna lopulta 24. - Muuten meni ihan kohtuullisesti, mutta yksi keskeytys ja varsinkin se yksi hylkäys harmittavat. Lähtöjärjestyssysteemi ei mielestämme ole oikeudenmukainen. Jouduimme pienillä lähtönumeroilla turhan paljon auraamaan tietä muille. Järjestyksen arvonta olisi mielestämme parempi, he tuumaavat.

Tiimillä on tarkoistus ajaa loppukauden aikana vielä pari kansallista rallia.


Kartanlukija raudoissa
- LIIKENNETURVALLISUUSTAPAHTUMA 24.9.2002 -

Jepari koulussa ja rallikuski raudoissa...

Pyhäjoen kouluilla puhuttiin tiistaina 24.9. paljon pyöräilykypäristä. Oikeastaan koko viikko oli omistettu liikenneturvallisuudelle. Kouluilla tarkastettiin pyörien kuntoa, kypärä- ja heijastinratsiaa pidettiin myös. Lisäksi pyöräilytaitoja mitattiin taitoradalla. Kaikkein parasta oli tietenkin, kun kouluun tuli ihan oikea poliisi. Mika Lindeqvistin vierailu komean poliisiautonsa ja oman pyöränsä tuntui olevan TAPAUS ainakin Parhalahden koululla. Kun hän näytti miten kananmunalle käy kypärän kanssa ja ilman, olivat koululaiset ainakin kahta asiaa viisaampia. Kananmuna menee rikki kun se pudotetaan lattialle ilman kypärää, samalla tavalla poliisin mukaan käy myös omalle pääkopalle kolarissa. Jokaisella Parhalahdella koululaisella on pääasiat kunnossa. Silti Omar Sarpolan ilme oli näkemisen arvoinen, kun hän kävi pokkaamassa arvalla voittamansa upouuden Intersportin lahjoittaman pyöräilykypärän. Kypärät arvottiin myös muilla kouluilla. Pyörävalitustuokion jälkeen Lindeqvist esitteli auliisti poliisiautonsa toimintoja. Kaikkein hauskin juttu taisi olla se, kun parhalahtisen ralliautoilijan Petri "Kusti" Karsikon kartturi Raimo Kiviniitty pantiin käsirautoihin. Kyseessä ei tietenkään ollut ylinopeudesta pidättäminen vaan temppu tehtiin ihan vain näytön - ja huvin vuoksi. Poliisin kanssa yhtä aikaa olivat koulujen vieraana Rannikon Autokatsastuksen Markku Herranen ja Winhunters Racingteamin Raimo Kiviniitty. Kylän oma Kusti-kuski ei valitettavasti työkiireiltään koululle joutanut. Myös ralliauto erikoisvarusteineen kiinnosti koululaisia. Kiviniitty ja Herranen toivat kouluille tuliaisina näppäriä käsivarren tai jalan ympärille napsahtavia heijastimia.

Raili Viirret-Heiskari / Raahelainen

liikenne1.jpg (60192 bytes) liikenne2.jpg (75996 bytes) liikenne3.jpg (79159 bytes)


Luokkavoitto Sundim-rallissa
- SUNDIM-RALLI 21.9.2002 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ottivat luokkavoiton lauantaina 21.9. ajetussa kolmen EK:n Sundim-rallissa. Kisa oli Nilsiän urheiluautoilijoiden järjestämä. Ralli sujui heiltä ilman ongelmia ja he saalistivatkin selvän luokkavoiton. Yleiskilpailussakin he olivat hienosti viidensiä.


Tampereen kisassa luokan 10.
- TAMPERE-RALLI 14.9.2002 -

F-cup rallisarjan neljänteen ja toiseksi viimeiseen osakilpailuun Tampere-ralliin Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty starttasivat lähtönumerolla 1. Näin he joutuivat auraajaan asemassa antamaan turhaa tasoitusta takanatuleville kuskeille. Lisäksi yhden EK:n ajassa oli heidän osallaan epäselvyyttä. Kisan maalissa he sijoittuivat luokassaan 10:ksi ja yleiskilpailussa 22:ksi. Auto pelasi tällä kertaa moitteettomasti.

Tampere-rallin seitsemän EK:ta sisälsivät vauhdikkaita mutkaisia ja mäkisiä teitä.


Vaihdelaatikkorikko Kokkolassa
- VENETSIALAIS-RALLI 24.8.2002 -

Petri Karsikko oli mukana Kokkolassa 24.8. ajetussa kolmen erikoiskokeen Venetsialais-rallissa. Kartanlukijana istui tällä kertaa Harri Tuomikoski. Ensimmäisellä erikoiskokeella he olivat aivan kärjen tuntumassa yleiskilpailun viidenneksi nopeimmalla ajalla. Sitten astuivat jälleen tekniikkaongelmat esiin ja kilpailu täytyi keskeyttää ennen viimeistä EK:ta vaihdelaatikko-ongelmien vuoksi.


Hylkäys Laihia-rallissa
- LAIHIA-RALLI 17.8.2002 -

Osatoimitusten viivästymisen vuoksi pitkään kilpailutaukoon pakotettu Winhunters Racing Team pääsi elokuun puolessa välissä mukaan kilpailutouhuihin. Ohjelmassa oli F-Cup rallisarjan kolmas osakilpailu Laihialla.

Mukavasti sujunut Laihia-ralli päättyi Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn osalta yllättäen hylkäykseen. Rallin jälkitarkastuksessa Ford Escortin takajousitus katsottiin sääntöjen vastaiseksi. Auton omat lehtijouset eivät kantaneet auton painoa. Vastaavan kohtalon kokivat kaikki jälkitarkastetut Escort-tiimit.

Kilpailussa Karsikko ja Kiviniitty olivat hyvin kärjen vauhdissa ja he olisivatkin ilman hylkäystä ajaneet yleiskilpailussa kymmenen parhaimman joukkoon ja oman luokan mitalisijoille.


Luokkavoitto Pohjanmaa-rallissa
- POHJANMAA-RALLI 15.6.2002 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty hakivat tuntumaa kesäisiin rallipolkuihin 15.6. ajetusta Pohjanmaa-rallista. Ohjelmassa oli kolme erikoiskoetta. Kilpailu sujui parilta virheettömästi lukuunottamatta yhtä 90-risteystä, jossa Escort valui hieman liian pitkäksi ja lisäksi vielä pääsi sammumaan. Matka jatkui muutaman hukatun sekunnin jälkeen. Tuloksena Pohjanmaa-rallista oli luokkavoitto sekä yleiskilpailun 10:s tila 38 sekuntia voittajalle nelivetoisella Mitsubishillä ajavalle Hannu Mäki-Ikolle jääneenä.

Seuraavaan F-cup:in kilpailuun Escorttiin tulee uusi moottori. Auto säädetään hyvään iskuun tiimin omalla testipätkällä.


Lyhin kisa
- ALUE-RALLI, ALAVUS 18.5.2002 -

Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty kokivat lauantaina 18.5. omalta osaltaan elämänsä lyhimmän rallin. Kilpailu näet keskeytyi ennen ensimmäistä erikoiskoetta kytkinrikkoon.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Auto näyttelyssä
- AMERICAN CAR SHOW HELSINKI 29.3.-1.4.2002 -

Pääsiäispyhiksi tiimin kilpa-auto Ford Escort RS2000 vietiin näytteille suosittuun Helsingin American Car Show-näyttelyyn kilpa-auto-osastolle. Tiimin "varikkopilttuu" herätti kovasti mielenkiintoa viikonlopun aikana.

Katso upeita näyttelykuvia

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Luokkavoittoon Kemijoki-rallissa
- KEMIJOKI-RALLI 23.3.2002 -

Petri Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty päättivät talvikauden hienosti luokkavoittoon 23.3. ajetussa Kemijoki-rallissa. Viiden erikoiskokeen kilpailussa he sijoittuivat kokonaiskilpailussa yhdeksänsiksi.

- Viimeisellä pätkällä jarrut hävisivät kokonaan vähän ennen maalia, joten tuuriakin oli mukana, ettei vika tullut aiemmin. Toiselle erikoiskokeelle valitsimme väärät renkaat, mutta muuten kisa sujui mukavasti. Tiimin mielestä kisa oli todella hyvin järjestetty, tuumaili kuljettajapari.

Tiimin kilpailukausi jatkuu touko-kesäkuun vaihteessa. Kevättauon aikana auto huolletaan täydellisesti. Kesäksi autoon tulee täysin uusi moottori. Alustan säätöihin tullaan myös kiinnittämään paljon huomiota.

Pääsiäispyhiksi tiimin kilpa-auto Ford Escort RS2000 menee näytteille suosittuun Helsingin American Car Show-näyttelyyn kilpa-auto-osastolle.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Epäonnea Kangasniemen F-cup:ssa
- KANGASNIEMI-RALLI 16.3.2002 -

Talvikauden viimeinen F-cup:in osakilpailu ajettiin Kangasniemellä 16.3. Petri Karsikolla ja Raimo Kiviniityllä oli tänä viikonloppuna matkassaan reilusti epäonnea. Auton tekniikka reistaili sen verran, että aivan kuuminpaan kärkeen ei ollut mahdollisuuksia. Alkumatkasta kartanlukijan puoleinen etuiskari oli jumissa, joten auto ei totellut ohjausta halutulla tavalla. Kolmannella erikoiskokeella autosta katkesi vaihdekeppi. Onneksi EK:n jälkeen oli pitkä tauko, joten auto ehdittiin saada kuntoon. Seuraavalla erikoiskokeella auto alkoi kolisemaan epämääräisesti reilun hypyn jälkeen. Vasta kilpailun jälkeen selvisi, että moottorin korvakko oli poikki. Lopputuloksissa he löytyivät yleiskilpailun 15. tilalta. Omassa luokassaan he sijoittuivat kuudensiksi.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Katonkautta maaliin
- POHJOLA-RALLI 9.3.2002 -

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn matka 2002 Pohjola-rallissa oli keskeytyä epäonniseen ulosajoon, mutta tällä kertaa oli onni myötä. He pyöräyttivät Escortin toisella erikoiskeella katon kautta ympäri, mutta pääsivät onnekkaasti jatkamaan ilman suurempia vaurioita. – Hypyn jälkeen ratti jotenkin iski sormille ja silloin mentiin. Tuuria oli mukana, että auto pyörähti rattailleen ja vielä nokka menosuuntaan, kertoi Petri.

Lopulta he sijoittuivat yleiskilpailun 12. ja luokkansa neljänneksi reilu puoli minuuttia luokkavoittajasta.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Avauskisa varovasti
- PIRKANHOVI-RALLI 16.2.2002 -

Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn kauden avaus Lempäälän F-Cup:in ensimmäisessä osakilpailussa Lempäälän rallissa sujui kohtuullisen mukavasti, vaikkei aivan kuumimman kärjen vauhdissa. – Kisa sujui ihan OK. Happipaikkoja ei ollut ja tekniikka toimi mukavasti. Auton takarenkaisiin ei kuitenkaan saatu pitoa koko kisan aikana, vaikka alle heitettiin uutta rengasta, kuului kuljettajaparin kommentit. Ralli ajettiin erittäin vaihtelevissa olosuhteissa. Erikoiskokeilla keli vaihteli lähes kesäkelistä talvikeliin.

Lopulta heidän sijoitukseksensa Ford Escort RS2000:lla oli omassa luokassa 11. – Maaliin pääsy oli kuitenkin erittäin tärkeää. Lähtönumero parani seuraavaan kisaa reilusti ja se tulee olemaan jotain 20 paikkeilla. Ja olihan tämä meille kauden eka ralli, he kertovat.

Seuraavaksi Karsikko ja Kiviniitty osallistuvat 9.3. ajettavaan Oulun Pohjola-ralliin, joka käy hyvästä testikilpailusta F-cup rallisarjaa varten. Ennen Pohjola-rallia tiimi on ehtinyt huolella säätää ja testata auton alustaa.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Uusi kausi käynnistyy
- KAUSI 2002 -

Winhunters Racing Teamin osalta kilpailukausi 2002 käynnistyy suoraan F-cup:n ensimmäisellä osakilpailulla Pirkanhovi-rallilla. Ennen F-cup avausta oli tarkoitus ajaa pari testikilpailua, mutta kilpurin osien puuttuminen teki tämän mahdottomaksi. Kalusto on nyt ennen Pirkanhovi-rallia kunnossa ja entistä ehompana. Auto on käynyt läpi peruskunnostuksen ja ompa siihen löydetty jotain parannettavaakin.

Kauden päätavoite on jälleen F-Cup:in rallisarjassa. - Kärkisijoja lähdetään tietenkin jahtaamaan. Viime vuonnakin päästiin kohtuu sijoitukselle, vaikka yksi kisa päättyi vaihdelaatikkorikkoon, yksi ulosajoon ja yksi jäi kokonaan väliin. Toivottavasti tänä vuonna on onnikin mukana, tuumaavat Karsikko ja Kiviniitty.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Testikilpailussa menestystä
- NOKIA-RALLI 13.10. -

Osallistuimme testimielessä 13.10. ajettuun Nokia-ralliin. Kisa oli samalla nuorten ja naisten SM-osakilpailu. Yleinen luokka starttasi sarjaan osallistuvien jälkeen, joten lähtönumeromme oli tällä kertaa harvinaisen iso eli 149. Ralli sujui osaltamme ilman ongelmia. Testasimme ja säädimme autoa tulevia koitoksia varten. EK-ajat olivat yleisen luokan kärkitasoa ja viimeiselle erikoiskokeelle meille merkittiin pohja-aika. Lopputuloksissa olimme yleisen luokan toisia ja oman luokkamme voittajia.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

F-cup kausi päätökseen
- VAAKUNA-RALLI 22.9. -

Kauden viimeinen F-Cup rallisarjan osakilpailu ajettiin viime lauantaina Mikkelissä. Sarjan mestari oli selvillä jo ennen päätösrallia, sillä Leppävirran Petri Stranden varmisti mestaruuden Kouvolassa syyskuun alussa. Ajoittain huippuvauhtia väläytellyt Pyhäjoen Petri Karsikko ei erinäisten vaikeuksien takia sijoittunut yhteispisteissä aivan kärkikymmenikköön.

Petri Karsikon ja kartanlukija Raimo Kiviniityn kausi käynnistyi helmikuussa hienosti luokkavoitolla ja pari lähti pistejohtajina niin sanottuun kotikilpailuunsa Oulun Pohjola-ralliin. Kilpailu keskeytyi kuitenkin toiselle erikoiskokeelle vaihteistorikon vuoksi. Kolmas ja samalla ensimmäinen kesäosakilpailu Naantalissa päättyi johtopaikalta rajuun ulosajoon. Rytäkässä Karsikko loukkasi lievästi itsensä ja seuraava osakilpailu jäi väliin kuljettajan selkävaivojen vuoksi. Viimeisessä kuuden erikoiskokeen Mikkelin rallissa Karsikko ja Kiviniitty sijoittuivat 11. jäätyään voittaja Seppo Koprasta vajaan minuutin. – Uusi auto ei oikein mennyt sinne minne kuski tahtoi. Tauolla autoa saatiin hieman säädettyä, jonka jälkeen ajat alkoivatkin paranemaan, tuumaili Karsikko. – Kausi ei tietenkään mennyt odotusten mukaisesti. Kun kaksi osakilpailua keskeytettiin ja yksi jouduttiin jättämään väliin, ei ihan kärkeen ollut mahdollisuuksia, kertoi puolestaan Kiviniitty. Yhteispisteissä he sijoittuivat 12. Seuraavaksi Pyhäjoen moottorikerhoa edustava pari osallistuu lokakuun puolessavälissä ajettavaan Nokia-ralliin.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Telekeskus-ralli jäi väliin
- TELEKESKUS-RALLI 1.9. -

Kauden neljäs F-Cupin osakilpailu jäi osaltamme valitettavasti ajamatta. Kuljettaja Petri Karsikon selkä ei vielä ollut siinä kunnossa, että olisi ollut järkevää lähtä kilpailuun mukaan. Selkävaivat tulivat hänelle edellisen osakilpailun kaadon seurauksena.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ulosajo F-cup:in kesäkauden avauksessa
- DNA-RALLI 11.8. -

Kolmas ja samalla kauden ensimmäinen kesäosakilpailu ajettiin Naantalissa viime lauantaina. Kisa keskeytyi ikävästi kun auto lipsahti ulos tieltä kovasta vauhdista ja Escort romuttui keskeytyskuntoon. ”Tässä lajissa näitä aina välillä sattuu, eikä sille juuri voi mitään. Asia täytyy vain hyväksyä ja parsia auto entistä ehompaan kuntoon”, kommentoi pettynyt Kiviniitty. Kilpailijaparin masennusta lisää vielä se, että kilpailu lähti heidän osaltaan todella hyvin käyntiin. Kahden erikoiskokeen jälkeen he olivat kilpailun johtopaikalla. Seuraava osakilpailu ajetaan kolmen viikon kuluttua Kouvolassa.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kaavi-rallissa yleiskisan neljäs
- KAAVI-RALLI 28.7. -

Osallistuimme lauantaina 28.7. Kuopionseudulla ajettuun Kaavi-ralliin. Kilpailussa oli kolme erikoiskoetta, joista kertyi noin 20 EK-kilometriä. Pitkä kilpailutauko vaati hieman vauhtiin totuttelua, mutta muuten ralli sujui ilman ongelmia. Ajoimme kaikki kolme erikoiskoetta samoilla Bridgestone:n renkailla, jotka toimivat hienosti. Toisella erikoiskokeella noin neljä kilometriä lähdöstä järjestäjät tutkasivat kilpailijoiden vauhteja. Taulukko näytti meille kisan toiseksi nopeinta (151 km/h) huippuvauhtia siinä kohdassa. Yksi Mitsubishi pääsi edelle tähän tilastoon 154 km/h vauhdilla. Muut kilpailijat sitten tulivatkin ihan eri lukemilla. Sijoituimme Kaavi-rallissa luokan kolmansiksi ja yleiskilpailun neljänsiksi.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Mänttä-ralli jäi väliin
- MÄNTTÄ-RALLI 30.6. -

Tiimin kilpailukalenterissa ollut Mänttä-ralli jouduttiin valitettavasti jättämään väliin tekniikkaongelmien vuoksi. Rikkinäisen vaihdelaatikon osia ei saatu ajoissa Englannista, joten autoa ei ollut mahdollista korjata kilpailukuntoon.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Spinnaus vei luokkavoiton
- LAUKAANHOVI-RALLI 17.3. -

Talven viimeinen lumikisa ajettiin meidän tiimin osalta 17.3. Laukaalla, jossa kisattiin Laukaanhovi-ralli. Kolmannella erikoiskokeella spinnasimme lievästi hankeen. Kun paikalla ei ollut heti työntöapua, aikaa kului paljon hukkaan. Muuten ralli sujui ilman ongelmia. Sijoituimme luokassamme toiseksi ja yleiskilpailussa 11:sta.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Keskeytys kotikisassa
- OUA RADIOLINJA RALLI 10.3. -

Oulun osakilpailuun lähdettiin luottavaisin mielin, sillä olimmehan ajaneet Oulunseudulla useammin kuin useimmat kilpakumppanit. Ralli keskeytyi kuitenkin toiselle erikoiskokeelle vaihteistorikkoon. Jo ensimmäisellä erikoiskokeella vaihteistosta hävisi yksi vaihde ja toisella se meni kokonaan jumiin.

Ennakkojuttua OUA Radiolinja-rallista
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Luokkavoittoon avausosakilpailussa
- POHJOIS-HÄME RALLI 10.2. -

Aloitimme rallin maltillisesti kymmenen parhaimman joukkoon oikeuttavilla EK-ajoilla. Vauhti kasvoi loppua kohden ja viidennelle EK:lle tuloksena olikin jo pohja-aika.

Voitimme oman luokkamme ja saavutimme näin täyden pistepotin. Ainoastaan pienemmän luokan voittanut Jari Valtaala ehti edelle viiden sekunnin erolla. Olemme tosi tyytyväisiä tulokseen. Autoa emme ole nyt talvella ehtineet testata ollenkaan, mutta kisa sujui kaikin puolin ilman ongelmia. Yleiskilpailuvoitto olisi ollut tietenkin hieno homma, mutta erittäin hyvä näinkin.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .