Hyvä vauhti EM Historic-rallissa
- 11.08.2008 -
Raahen Urheiluautoilijoita edustavien Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn taival Lahti Historic EM-rallissa alkoi perjantai-iltana lupaavasti. Lopulta kilpa-auton tekniikkaongelmat kuitenkin pudottivat heidät kaksipäiväisen rallin kärkitaisteluista.
Ensimmäinen kilpailupäivä Historic ralliautojen EM-osakilpailussa Lahdessa alkoi Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn osalta mainiosti. Vasta toista Historic-luokan ralliaan ajava kaksikko oli
tehokkaampien kilpureiden joukossa vielä viidennen erikoiskokeen jälkeen oman luokkansa johtopaikalla. Ennen kuudennen erikoiskokeen lähtöä matka kuitenkin keskeytyi Ford Cortina GT kilpa-auton latausongelmien vuoksi. He pystyivät jatkamaan kilpailua seuraavana päivänä, mutta rallin yhteistuloksissa he olivat pudonneet jo kauas kärkitiloissa. Toisen kilpailupäivän tuloksissa Karsikko ja Kiviniitty kuitenkin ottivat toiseksi korkeimmat Historic Trophy-sarjan pistesaaliin. Seuraava kilpailu kaksikolla on ensi kuussa ajettava Historic Trophy-sarjan Tampereen osakilpailu.
Karsikko ja Kiviniitty Historic-luokan EM-kilpailuun
- 05.08.2008 -
Raahen Urheiluautoilijoita edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty osallistuvat ensi viikonloppuna ajettavaan arvostettuun Lahti Historic Rally –kilpailuun. Euroopan mestaruusosakilpailussa on mukana nimensä mukaisesti Historic-luokan kilpa-autoja ympäri Eurooppaa.
Vuosikausia ralliautoilun F-ryhmän kärkikaartiin kuulunut Pyhäjoen Petri Karsikko hyppäsi täksi kaudeksi tutun Ford Escort Cosworthin sijasta kolmisenkymmentä vuotta vanhemman Ford Cortinan ohjaamoon. Heti ensimmäinen kilpailu kevättalvella onnistui mainiosti. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty nappasivat Kemijärven Suopunki-rallista luokkavoiton.
Lahden EM Historic Rally 2008 houkuttelee Lahden seudun sorateille Euroopan parhaimmat historic-kuljettajat. Kilpailu starttaa ensi perjantaina. Tuolloin siirrytään varsinaiselle kilpailureitille ja ajetaan kuusi erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 60 kilometriä. Lauantaina 9.8. ajetaan kahdeksan erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 90 kilometriä. Kahden päivän kilpailun pituudeksi muodostuu näin ollen 150 kilometriä.
Raahen Urheiluautoilijoiden kuljettajakaksikko jahtaa uudesta lajistaan heti kärkitiloja. Vaikka kalusto on iäkästä, niin kilvanajo on aivan yhtä kovaa kuin muissakin autourheiluluokissa. – Kyllähän sinne lähdetään luokkavoitosta ajamaan ja samalla katsotaan, että mihin vauhti riittää yleiskilpailussa. Siitä tulee varmasti mielenkiintoinen ja rankka kisa. Toivottavasti saadaan ajaa ralli läpi ilman tekniikka ongelmia, tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty tuumaili. Karsikon ja Kiviniityn kilpa-autona Lahdessa on 60-luvun Ford Cortina GT.
www.lahtihistoricrally.com
Luokkavoitto eka
Historic-kisasta
- 01.04.2008 -
Pyhäjoen Petri Karsikon siirtyminen Historic-luokkaan onnistui mainiosti. Aiemmin vuosikausia suomen F-ryhmän kärkikaartiin kuulunut Karsikko ajoi kemijärvellä
ensimmäisen kilpailunsa Historic-autolla ja saavutti heti luokkavoiton. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty sijoittuivat Ford Cortina GT:llä
Suopunki-rallin Historic-autojen kokonaiskilpailussa neljänneksi. Karsikko osallistuu loppukauden aikana Historic Trophy sarjan osakilpailuihin sekä Lahden EM-osakilpailuun.
Uusia kuvioita kaudeksi 2008
- 25.03.2008 -
Kaudella 2008 Winhunters tiimiä
nähdää sekä rallien Historic-luokassa Ford Cortinalla sekä
rallisprinteissä nuorten luokassa Citroen Saxolla. Tiimin
nuorisokuljettaja on Joona Karsikko. Historic-tiimi osallistuu mm.
kesällä ajettavaan Lahden Historic EM-osakilpailuun.
F-cupin päätös penkin alle
- 10.10.2007 -
Kauden kaksi viimeistä F-cupin
osakilpailua ajettiin syyskuussa Heinolassa ja Lapualla. Tällä
kertaa ei onni ollut mukana.
Heinolassa kisa lähti mainiosti
käyntiin. Karsikko ja Kiviniitty olivat ensimmäisen pätkän
jälkeen hienosti kolmantena. Winhunters-kaksikon matka kuitenkin
katkesi jo seuraavan pätkän malliin. Escortin moottorista tulivat
öljyt pihalle.
Lapualla kisa puolestaan päättyi jo
ensimmäiselle erikoiskokeelle. Noin 100 metriä ennen maalia haastava
mutka yllätti ja auto päätyi rajusti metsän puolelle. Edellä
ajanut kuljettajapari koki saman kohtalon, mutta varoitus tuli
Karsikolle ja Kiviniitylle liian myöhään. Volttien jälkeen he
nousivat autosta
vahingoittumattomana, mutta auto vaurioitui keskeytyskuntoon.
Kauden 2007 kisat on nyt ajettu.
Keskeytys Vetomies-kisasta
- 06.08.2007 -
Suomen MM-rallin oheisluokkana neljättä kertaa ajettu Vetomies-kilpailu keräsi viime lauantaina Jyväskylän seudun vaativille ralliteille Suomen kovimpia kansallisen F-ryhmän kuljettajia. Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty lähtivät parantamaan viime vuoden yhdeksättä sijaa.
Tällä kertaa tekniikkaongelmat kuitenkin harmittavasti pilasivat kilpailun heti alkumatkasta. Vielä ensimmäisen erikoiskokeen puolessa välissä Karsikko oli epävirallisen väliajan mukaan aivan kärkivauhdissa. Tämän jälkeen Ford Escort RS Cosworthin moottoriin ilmestyi käyntiongelmia eikä auto kulkenut lainkaan toivotulla tavalla. Kuljettajapari lähti vielä yrittämään legendaariselle Ouninpohjan erikoiskokeelle. Viimeisillä kilometreillä he kuitenkin siirtyivät tien sivuun ja keskeyttivät, kun aikaa oli tuhraantunut jo useita minuutteja.
Porissa rengashuolia
- 31.07.2007 -
Kauden neljäs F-cup rallisarjan
osakilpailu päristeltiin kolmen erikoiskokeen mittaisena pikakisana
Porissa 28.7. Winhunters-tiimillä ei ollut nyt rengashuolien vuoksia
asiaa kärkitaisteluun. Renkaat käytännössä sulivat
erikoiskokeilla alle ja pito oli erittäin huono. Tästä syystä he
myös spinnailivat erikoiskokeilla. Lopputuloksissa he sijoittuivat
yleiskilpailun sijalle 29 ja omassa luokassaan sijalle 14.
Mukana Vetomies 2007 kisassa
- 13.06.2007 -
Suomen MM-rallin oheisluokkana
neljättä kertaa ajettava Vetomies-kilpailu kerää Jyväskylän seudun vaativille ralliteille kuljettajapareja kisaamaan F-ryhmän herruudesta. Lauantain erikoiskokeilla on näin siis odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja
kansainvälisiltä luokituksiltaan vanhentuneilla kaksivetoisilla autoilla. Ohjelmassa on legendaarisia erikoiskokeita kuten
Ouninpohja ja Leustu. Kaiken kaikkiaan F-ryhmän kilpailijoille kertyy viiden erikoiskokeen aikana
103 ek-kilometriä.
Vetomies 2007 -kilpailuun otetaan mukaan 70 autokuntaa. Pyhäjoen Moottorikerhon Petri Karsikko
ja Raimo Kiviniitty lähtevät rankkaan koitokseen nyt kolmatta kertaa. Ensimmäisellä yrityksellä toissa
taival päättyi tekniikkaongelmien vuoksi jo alkumatkasta. Viime
vuonna he sijoittuivat hienosti kärkikymmenikköön yhdeksänneksi.
Vetomies 2007 kilpailu ajetaan Neste Oil Rallin yhteydessä lauantaina
4.8. F-ryhmän ralliautot starttaavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.
Vetomies
2007 nettisivu
Keskeytys Suopunki-rallissa
- 29.03.2007 -
Talven viimeiset rallitaipaleet ajettiin viime lauantaina
24.3. Rovaniemen ja Kemijärven maastoissa. Suopunki-rallissa oli tällä kertaa ohjelmassa kolme erikoiskoetta, joista viimeisellä oli mittaa peräti 30 kilometriä.
Winhunters-tiimin Petri Karsikko ja Raimo
Kiviniitty aloittivat rallin mukavasti avauserikoiskokeella oman luokan kolmanneksi nopeimmalla ajalla. Seuraavalla Ford Escort Cosworth kuitenkin lipsahti hankeen. Vaikka auto säilyi muuten
ehyenä keula muurautui tiukasti lumeen. Moottorin lämpötila nousi uhkaavasti ja
kaksikko päätti keskeyttää kilpailun erikoiskokeen jälkeen.
Kolmanneksi Oulun F-cupissa
- 22.03.2007 -
Oulun ympäristössä ajettiin lauantaina
17.3. perinteikäs Pohjola-ralli. Jo 47. kerran järjestetty ralli oli tänä vuonna suositun F-cup rallisarjan kauden kolmas osakilpailu. Mukana olikin peräti yli 200 kilpailijaparia. Olosuhteet olivat haastavat, sillä parisen viikkoa kestänyt lämpöjakso oli pehmittänyt teitä jo reilusti.
Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty lähtivät ”kotikilpailuunsa” hakemaan sijoitusta yleisen sarjan kärkijoukosta. Ralli käynnistyikin Ford Escort Cosworthia ohjastavalta kaksikolta mainiosti kärkiviisikossa. Matka oli päättyä ennen neljättä erikoiskoetta. Kilpa-auton moottoritilassa syttyi tulipalo, jonka kuljettajapari onnistui onneksi heti sammuttamaan. Tapahtuma ei kuitenkaan ainakaan hidastanut kuskin vauhtia, sillä hän taiteili neljännelle pikataipaleelle pohja-ajan. Lopulta Karsikko ja Kiviniitty sijoittuivat Suomen F-ryhmän kärkikuljettajien joukossa hienosti kolmanneksi 19 sekuntia voittajasta.
Talven kisoista on vielä jäljellä lauantaina 24.3. ajettava
Rovaniemen Suopunki-ralli. F-cup rallisarja jatkuu vasta elokuun
loppupuolella.
Yleiskilpailun kakkoseksi
Iisalmessa
- 12.03.2007 -
Winhunters tiimi oli hurjassa iskussa 3.3.
ajetussa Iisalmi-rallissa. Kertaalleen Karsikko ja Kiviniitty
sukelsivat Ford Escort RS Cosworhilla tiukassa risteyksessä
lippusiiman alle ja joutuivat peruuttelemaan. Muita virheitä ei
sitten tullutkaan ja auto pelasi mainiosti. Nopeimpana
kaksivetoautokuntana kaksikko sijoittui yleiskilpailussa peräti
toiseksi jättäen taakseen useita nelivetoautojakin.
Seuraava kilpailu tiimillä on 17.3. ajettava
F-cup:in osakilpailu Oulun Pohjola-ralli.
Raision F-cupissa
kärkikymmenikköön
- 12.02.2007 -
Pyhäjoen Petri Karsikko starttasi F-cup rallisarjan toiseen osakilpailuun Raisioon taistelemaan kilpailun kärkitiloista. Seitsemän erikoiskokeen ralli lähtikin hyvin käyntiin ja toisella erikoiskokeella Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty olivat Ford Escortilla jo neljänneksi nopeimpia. Seuraavilla erikoiskokeilla sattui kuitenkin pieniä virheitä, eivätkä he päässeet aivan kärkivauhtiin. Lopulta pari sijoittui kovassa seurassa kymmenenneksi. – Ihan hyvä kisa tähän paikkaan. Auto toimi nyt hyvin. Lujaa ne menevät, ei kestä tehdä pienintäkään virhettä, tuumaili Karsikko rallin jälkeen.
Kemi-rallista nappisuoritus
- 12.02.2007 -
Winhunters Racing tiimi pääsi viimeinkin
kisaamaan uudella moottorilla varustetulla kilpurilla. Auto toimikin nyt
viiden erikoiskokeen Kemirallissa mainiosti. Pitkästä ajotauosta huolimatta Karsikko
ja Kiviniitty pystyivät erittäin hyvään vauhtiin koko päivän ajan.
kaksikko oli Kemirallin nopein kaksivetoautokunta ja kokonaiskilpailussakin
he sijoittuivat hienosti kolmanneksi. Taakse jäi useita
nelivetokuskeja.
Kuljettajakaksikko uhkui tyytyväisyyttä
kisan jälkeen. Uudella koneella auto on nyt erittäin
kilpailukykyinen. Kisaviikolla Jäälin autosäädön penkissä
uudesta 16 venttiilisestä koneesta löytyi reilu 265 hevosvoimaa ja
vääntöäkin 269 Nm.
F-cup avaus jäi väliin
- 09.02.2007 -
Winhunters-tiimin kauden 2007 F-cup
rallisarjan kiertäminen ei alkanut lainkaan toivotulla tavalla. Uuden
moottorin osat olivat kiven alla, eikä moottorin rakentaja saanut
niitä ajoissa. Autoa rakennettiin loppumetreillä lähes
yötä-päivää, mutta auto ei aivan ehtinyt valmiiksi F-cup avausta
varten. Winhunters-tiimi joutui näin harmittavasti perumaan
osallistumisen kisaan.
Uudella moottorilla varustettu auto on nyt
säädetty ja kaikki näyttää hyvältä lauantaina 10.2. ajettavaa
Kemi-rallia varten.
Tiimin tavoitteena oli tällä kaudella hakea
mukava palkintopotti Pohjoisesta Rallin Eurosarjasta. Sarjaa ei
kuitenkaan tällä kaudella järjestetä ilmoittautuneiden
vähyydestä johtuen.
Keskeytys Viron rallissa
- 28.09.2006 -
Winhunters-tiimin Petri Karsikon ja Raimo
Kiviniityn taival Viron Saarenmaan rallissa päättyi valitettavasti
jo toiselle erikoiskokeelle tekniikkaongelmien vuoksi. Vaikka kisa
jäi lyhyeen, oli kokemus tiimille myönteinen. Tiimi nähtäneen siis
myös jatkossa kisaamassa eteläisessä naapurissamme.
Ennen uuden kauden alkua auto huolletaan
täydellisesti. Uutta tekniikkaa on tulossa ainakin konehuoneeseen.
Ulkomaille kisaamaan
- 28.09.2006 -
Laihia-rallin kolhuja korjataan kovalla
tohinalla, jotta matka tiimin ensimmäiseen ulkomaan kisaan
toteutuisi. Karsikko ja Kiviniitty ovat ilmoittautuneet lokakuun
puolessa välissä ajettavaan Viron Saaremaa-ralliin.
Saaremaa ralli: http://www.saaremaarally.ee/
Keskeytys Laihia-rallissa
- 28.09.2006 -
Winhunters-tiimin ykköskuskin Petri Karsikon
ollessa työmatkoilla, ratin taakse Laihian F-cup osakilpailuun
istahti yleensä kartanlukijana toimiva Raimo Kiviniitty. B-juniori
Kiviniityn ohjastama Ford Escort ei kuitenkaan päässyt Laihialla
kovinkaan pitkälle. Ensimmäisellä erikoiskokeella auton peräpää
valui liukkaassa mutkassa hieman pois tieltä ja toinen takarengas
kolahti kiveen. Rengas taittui auton alle ja matka täytyi
keskeyttää.
Keskeytys
Venetsialaisrallissa
- 04.09.2006 -
Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn
taival Kokkolan Venetsialaisrallissa päättyi keskeytykseen kolmen
erikoiskokeen jälkeen. Ensimmäisellä erikoiskokeella Winhunters
tiimiläiset ajoivat hienosti yleiskilpailun viidenneksi nopeimman
ajan. Toisen erikoiskokeen puolivälissä moottori alkoi käymään
kolmella pytyllä. He ajoivat varovasti läpi vielä seuraavankin
pätkän, jotta pääsivät huoltoon tutkimaan ongelmaa. Huollossa
saatiin selville, että venttiilinsäätöpultti oli katkennut. Kun
sopivaa varaosaa ei löytynyt, edessä oli keskeytys.
Seuraavassa F-cup rallisarjan
osakilpailussa kuljettajan paikalle istuu Raimo Kiviniitty.
Työesteiden vuoksi ykköskuljettaja Petri Karsikko ei harmittavasti
pääse mukaan Laihia-ralliin.
Kärkikymmenikköön
Vetomiehissä
- 23.08.2006 -
Suomen MM-rallin yhteydessä viime lauantaina
ajettu F-ryhmän ralliautojen Vetomies-kilpailu oli jälleen erittäin
vaativa niin kuljettajille kuin kalustollekin. Lähes 70:sta
startanneesta kuljettajaparista ainoastaan 28 selvisi maaliin saakka.
Osittain erittäin huonokuntoisilla teillä ajettava viiden
erikoiskokeen ralli vaati ajotaidon lisäksi myös hyvää tuuria.
Pyhäjoen Petri Karsikko kolhi monien muiden
kuljettajien tavoin kilpa-autoaan tielle nousseisiin kivin. Karsikon
ja kartanlukijan Raimo Kiviniityn Ford Escort kesti kuitenkin ilman
suurempia kolhuja. - Ouninpohjan pätkällä rengas kolahti kiveen ja
vanne meni vähän rikki, mutta onneksi renkaassa pysyi ilma. Piti
ajaa vähän matkaa varovasti, kertoi Karsikko.
Vetomies-kilpailussa reittiin voi tutustua
etukäteen ja tehdä ajamista helpottavat nuotit. Alkumatkasta
Pyhäjoen Moottorikerhoa edustava kuljettajapari haki varovasti
tuntumaa nuotteihin ja ajamiseen. Päivän mittaan vauhtia alkoi
löytymään ja kahdella viimeisellä erikoiskokeella he nousivat
mukavasti kohti kärkeä. Lopulta he sijoittuivat F-ryhmän Suomen
arvostetuimmassa yksittäisessä kilpailussa yhdeksänneksi. -
Ajollisesti sujui aivan kohtalaisesti. Paremminkin tietenkin olisi
voinut mennä, mutta tämä on vaikea kisa. Vaativia teitä nuotittaa
ja ajaa, kertoi ykköskuljettaja Karsikko. - Kyllähän sitä voittoa
aina yritetään, mutta hyvä näinkin. Säilyipähän autokin ehyenä
ensi viikonloppua varten, tuumaili puolestaan kartanlukija Kiviniitty.
Jo ensi lauantaina Karsikko ja Kiviniitty
kilpailevat Pohjoisen Rallin Eurosarjan osakilpailussa Kokkolan
Venetsialaisrallissa.
Vetomies
2006 lopputulokset
Karsikko, Kiviniitty &
Vetomies 2006
- 13.08.2006 -
Suomen MM-rallin oheisluokkana kolmatta kertaa ajettava Vetomies-kilpailu kerää Jyväskylän seudun vaativille ralliteille kuljettajapareja kisaamaan F-ryhmän herruudesta. Lauantain erikoiskokeilla on näin siis odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja perinteisillä kansainvälisiltä luokituksiltaan vanhentuneilla kaksivetoisilla autoilla. Ohjelmassa on legendaarisia erikoiskokeita kuten Ouninpohja, Urria ja Moksi-Leustu. Kaiken kaikkiaan ek-kilometrejä F-ryhmän kilpailijoille kertyy viiden erikoiskokeen aikana hieman vajaa sata.
Vetomies 2006 -kilpailussa on mukana on lähes 70 autokuntaa. Pyhäjoen Moottorikerhon Petri Karsikko lähtee rankkaan koitokseen nyt toista kertaa. Ensimmäisellä yrityksellä toissa vuonna taival päättyi tekniikkaongelmien vuoksi jo alkumatkasta. Karsikon ja Kartanlukijan Raimo Kiviniityn noin 250 hevosvoimainen Ford Escort RS Cosworth on hiottu kilpailua varten hyvään kuntoon. - Kyllähän osa pätkistä menee tosi huonoon kuntoon. Toivottavasti renkaat ja auto kestää. Voittohan se on tietenkin aina mielessä, kun kisaan lähdetään. Jos pystyisi ajamaan kisan läpi ilman ongelmia, niin silloin oltaisiin korkealla, tuumaili Karsikko. Maailmanlaajuisestikin vaativimmaksi erikoiskokeeksi äänestetty Ouninpohjan erikoiskoe teki Karsikkoon jälleen vaikutuksen. - On siinä melko raju tie. Sillä tiellä ei levähdetä hetkeäkään, hän luonnehtii.
Vetomies 2006 kilpailu ajetaan Ralli Finlandin yhteydessä lauantaina 19.8. F-ryhmän ralliautot starttaavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.
Vetomies
2006 nettisivu
Keskeytys Kankaanpään
F-cupissa
- 29.07.2006 -
Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn
taival Kankaanpäässä järjestetyssä F-cup:in osakilpailussa
päättyi tekniikkavikaan. Moottorista loppui veto neljännellä
pätkällä ja he keskeyttivät ennenkuin suurempaa vahinkoa ehti
tapahtua. Ennen keskeytystä he olivat hyvillä sijoilla
yleiskilpailun top10:ssä.
Viides Uuraisten
Sähkötyö-rallissa
- 03.07.2006 -
Petri Karsikko kartanlukijanaan Raimo Kiviniitty onnistui mainiosti
lauantaina 1.7. ajetussa Uuraisten Sähkötyö-rallissa. Jyväskylän seudun haastavilla teillä parivaljakko toi F-ryhmäläisen Ford Escort RS Cosworthin maaliin yleisen sarjan viidenneksi nopeimpaan aikaan. Omassa luokassaan he saalistivat ykköstilan.
Auto pelasi jälleen hyvin. Viimeisellä pätkällä aikaa huonosi
pieni virhe tiukassa takapiikissä, jossa vauhti pysähtyi hetkeksi
täysin. Kakkostilasta winhunters-tiimiläiset hävisivät ainoastaan
nelisentoista sekuntia. Voittaja Mitsu-kuski Ari Könönen karkasi
kotiseudullaan reilun puolen minuutin päähän.
Seuraavan kilpailunsa Karsikko ja Kiviniitty ajavat
kisaa Kankaanpään F-cup rallisarjan osakilpailussa 22.7.
Merihelmi Rallissa varmasti
maaliin
- 25.06.2006 -
Merihelmi Ralli sujui suunnitelmien
mukaan. Tällä kertaa tiimin kartanlukijan Raimo Kiviniityn ohjastama
Ford Escort selvisi maaliin ilman ongelmia. Matka taittui varovasti
nautiskellen ja kilpa-autoa testaillen. B-junioreiden lopputuloksissa
Kiviniitty ja harri Tuomikoski olivat yleiskilpailun 17.
Kartturi ratissa Merihelmi
Rallissa
- 13.06.2006 -
Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo
Kiviniitty istuu ykkösohjaajan penkille lauantaina 17.6. ajettavassa
Merihelmi Rallissa. Ykköskuski Petri Karsion työmatkan vuoksi kisa
olisi jäänyt muuten kokonaan väliin. Näin kalusto saadaan
liikkeelle ihan yhteistyökumppaneiden näkyvyydenkin kannalta. Raimo
Kiviniitty ja Harri Tuomikoski starttaavat Merihelmi Ralliin numerolla
108.
Tiimin hieno kilpa-auto Ford Escort
RS Cosworth on myytävänä. Tervetuloa
tutustumaan autoon Merihelmi Rallissa.
Suopunki-rallin reissu
päättyi alkuunsa
- 07.04.2006 -
Tiimin piti päättää talvikausi
Rallin Eurosarjan kolmannessa osakilpailussa Rovaniemen
Suopunki-rallissa 25.3. Rallia edeltävänä iltana Escortin koneesta
löytyi kuitenkin yllättäen sen laatuinen vika, ettei kalustoa ollut
mahdollista laittaa enää kisakisakuntoon.
Joensuussa hyvä kisa
- 07.04.2006 -
Maaliskuun 18. päivänä ajetussa
Joensuun F-cupin osakilpailusta tuli Winhunters-tiimille hyvää
tulosta. Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty sijoittuivat hienosti
yleiskilpailun kahdeksanneksi ja oman luokan neljänneksi.
Ensimmäistä erikoiskoetta lukuunottamatta päivä sujui ilman
ongelmia. Eka pätkällä aikaa tuhraantui hitaassa risteyspaikassa
tapahtuneessa spinnauksessa. Tämän jälkeen alkoi hurja nousu 22.
sijalta kohti kärkeä.
Maali jäi näkemättä
Pohjola-rallissa
- 07.04.2006 -
Pohjola-rallissa Tomi Lindelin
ohjastama ja Raimo Kiviniityn kartturoima Winhunters-tiimin Ford
Escort hyytyi kesken kisapäivän. Ennen kolmannen erikoiskokeen
lähtöä autosta katkesi kytkinvaijeri.
Lainakuskilla Pohjola-ralliin
- 20.02.2006 -
Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo
Kiviniitty saa Oulun Pohjola-ralliin rinnalleen
"laina-kuskin", kun tiimin Escortin puikkoihin hyppää
myöskin kovana F-ryhmän kuskina tunnettu Kälviän
Moottoriurheilijoiden Tomi Lindell. Rallin nuorten SM-sarjan kauden
kolmas osakilpailu Pohjola-ralli ajetaan 4.3.
Peruutuksia kisakalenteriin
- 20.02.2006 -
Winhunters-tiimin ykköskuskin Petri
Karsikon työmatkan johdosta kisakaleterista on jouduttu pudottamaan
pois kolme rallia.
Luokan kakkostila Oulujärven
Rallista
- 16.01.2006 -
Viimeksi 15 vuotta sitten ajettu Oulujärven Ralli heräsi tänä vuonna henkiin Kajaanin Urheiluautoilijoiden ja yhteistyöseurojen järjestämänä. Kilpailijoilla oli selvitettävänä viisi erikoiskoetta, joista muodostui 57 erikoiskoekilometriä.
Petri Karsikko oli tuttuun tyyliin mukana F-ryhmän kärkitaistelussa. Kun Ford Escort toimi koko päivän moitteettomasti ja kuljettaparikin oli hyvässä vireessä, tuloksena oli yleisen sarjan kahdeksas tila. Omassa luokassaan Karsikko päästi edelleen ainoastaan Suomussalmen Kai Hyttisen.
Karsikko kakkoseksi rallin
Eurosarjassa
- 23.012.2005 -
Pudasjärven Isosyöterallissa 10.12. sai päätöksensä historian ensimmäinen Pohjoinen Rallin Eurosarja. Myös
Pyhäjoen Petri Karsikko oli hyvin mukana palkintosarjan kärkikamppailuissa.
Eurosarjan piste-erot pysyivät koko vuoden tasaisina, joten sijoituksia oli vielä paljon jakamatta ennen viimeistä Pudasjärven osakilpailua. Yleisen sarjan suurin palkintopotti meni lopulta simolaiselle Markku Nikupeterille, joka ajoi nelivetoisella Mitsubishillään voittoon neljässä osakilpailussa. Yleiskilpailuvoitoista saadut lisäpisteet siivittivät hänet sarjan ykköstilalle. Pyhäjoen Petri Karsikolla oli myöskin hyvät mahdollisuudet sarjan voittoon, sillä hän starttasi finaaliin sarjajohdossa. Hän tekikin juuri sen verran, kuin mitä oli tehtävissä eli voitti kartanlukijansa Raimo Kiviniityn kanssa luokkansa myös Isosyöterallissa. Yleiskilpailussa he olivat kahdeksansia. Tämä riitti tällä kertaa sarjan toiseen tilaan.
Kauden paras F-Cup-sijoitus
Nilsiästä
- 15.09.2005 -
Pyhäjoen Petri Karsikko ajoi lauantaina
10.9. kauden parhaan sijoituksensa F-cup rallisarjassa. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty taituroivat Nilsiän osakilpailussa Ford Escort RS Cosworhilla peräti yleiskilpailun kolmanneksi. Mäntyharjun Moottorikerhon Toni Kuhanen selvitti reitin 17 sekuntia Karsikkoa nopeammin. Alkumatkasta Pyhäjoen Moottorikerhoa edustava kuljettajapari oli ajaa ulos tieltä, mutta loppupäivä sujui ilman ongelmia. ”Eka pätkällä mentiin kaksi 90-risteystä pitkäksi ja siinä kului aikaa. Kolmos-EK:sta lähtien kulki tosi hyvin eikä ollut mitään ongelmia”, kertoi Karsikko.
Hän on tällä kaudella onnistunut mainiosti myös Pohjois-Suomen ralleissa, sillä hallussa on Pohjoisen Eurosarjan johtoasema ennen sarjan päätöskilpailua.
Itärallissa neljänneksi
- 11.07.2005 -
Pyhäjoen Petri Karsikko oli hurjassa vauhdissa Pohjois-Suomen rallin Eurosarjaan kuuluneessa Joensuun Itärallissa. Takavetoinen tehokas Ford Escort RS Cosworth haastoi Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavan kuljettajan käsissä jopa nelivetoluokkien kilpailijoita. Varovaisen ensimmäisen erikoiskokeen jälkeen Karsikko ajoi kokonaiskilpailun kärkiviisikkoon oikeuttavia aikoja. Lopputuloksista hän löytyi kartanlukijansa Harri Tuomikosken kanssa peräti yleisen sarjan neljänneltä tilalta, edellään ainoastaan nelivetoisia kilpa-autoja.
Epävirallisen pistelaskun mukaan Karsikko siirtyi nyt Eurosarjan
ykköspaikalle ennen viimeistä osakilpailua Joulukuussa ajettavaa
Isosyöterallia.
Voittoisa kalusto on nyt
myytävänä! Lue lisää...
Merihelmirallista menestystä
- 15.06.2005 -
Pyhäjoen Petri Karsikko sijoittui viidenneksi Kuivaniemen ympäristössä ajetussa kauden ainoassa Pohjois-Suomen kesärallissa. Viiden erikoiskokeen kilpailussa Karsikko onnistui hyvin taistelemaan F-ryhmän Ford Escortillaan kärkitiloista tehokkaampien nelivetoisten autojen joukossa. Tämän kauden F-cup rallisarjassa reilusti epäonnea kokenut Pyhäjokelaistiimi selvitti reitin nyt ilman ongelmia. Karsikko ja
kartanlukijan paikalla vieraillut Harri Tuomikoski saalistivat luokkavoiton reilun kymmenen sekunnin erolla.
Hyvän pistesaaliin ansiosta Petri
Karsikko nousi Pohjoisessa Rallin Eurosarjassa yleisen sarjan
kakkostilalle. Palkintosarjasta on ajamatta vielä kaksi osakilpailua.
Keskeytys kesäkauden
avauksessa
- 01.06.2005 -
F-cup rallisarjan kesäkauden avannut
Urjalan Nuutajärven Lasi -ralli päättyi Winhunters Racing tiimiltä
keskeytykseen. Tällä kertaa moottori hajosi jo ensimmäisen
erikoiskokeen lopussa ja keskeytys oli tosi asia EK1:n jälkeen.
Tiimin Ford Escorttiin asennetaan
välittömästi uusi moottori ja autolla ollaan kisaamassa jo 11.6.
Rallin Eurosarjan pisteistä Kuivaniemellä Merihelmirallissa. F-cup
rallisarja jatkuu vasta 10.9. Nilsiässä.
Talvikausi päättyi
Rovaniemellä
- 13.04.2005 -
Talvikauden viimeinen rallikilpailu ajettiin Rovaniemen ympäristössä
lauantaina 2.4. Järjestyksessään jo 22. Suopunkirallissa jaettiin myös Pohjois-Suomen aluesarjan sekä rallin Eurosarjan pisteitä.
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty olivat Escortillaan tuttuun tyyliin
mukana F-ryhmän kärkitaistelussa. He ajoivat loskaisessa
kevätsäässä isossa F-ryhmässä toiseksi.
Pohjola-rallissa
luokka-kakkoseksi
- 23.03.2005 -
Historic Rally Trophy osakilpailuna
järjestetyssä Pohjola-rallissa ajoivat oman kisansa myös yleinen ja
juniorit. Petri Karsikkoja ja Raimo Kiviniitty taistelivat kisassa
nopeimman kaksivetokuskin tittelistä. Ford Escortin vaihdelaatikko
aiheutti jälleen ongelmia, ja viimeisellä erikoiskokeella
matkantekoa vaikeutti katkennut vaihdekeppi.
Lopulta kaksikko ajoi, pienistä
ongelmista huolimatta, hienosti luokan kakkostilalle.
Yleiskilpailussakin he löytyvät sijalta 10.
Vaihteisto hajosi jälleen
F-cupissa
- 23.03.2005 -
F-cupin talvikauden päättäneessä
Pohjois-Häme rallissa Petri Karsikon ja kartanlukijana tällä kertaa
istuneen Harri Tuomikosken matka päättyi kuudennelle erikoiskokeelle
jälleen vaihdelaatikon rikkoonnuttua. Alkumatkasta kaksikko nakutti
tasaisia aikoja, jotka oikeuttivat lähelle luokan top10:iä.
ST-1 rallissa vauhti
kohdallaan
- 24.02.2005 -
Vanttauskoskella 19.2. ajettu
Pohjoisen Rallin Eurosarjan ensimmäinen osakilpailu sujui Winhunters
tiimiltä mainiosti. Taistelu F-ryhmässä oli koko päivän tiukkaa,
mutta Karsikko ja Kiviniitty pitivät johtopaikkansa maaliin saakka.
Tuloksena luokan ykköstila ja mukava saalis sarjapisteitä.
Koti-Karjala-rallissa
varmasti maaliin
- 24.02.2005 -
Kiteen ympäristössä ajettiin
lauantaina 5.2. kauden toinen F-cup-osakilpailu. Winhunters tiimi ajoi
varmasti maaliin luokan yhdeksännelle sijalle, mutta tulos ei
suinkaan ollut sellainen kuin se parhaimmillaan voi olla.
Kuljettajaparin luottamus autoon ja sen säätöihin ei vielä ollut
aivan kohdallaan ja se näkyy armotta ek-ajoissa. Kiteen reissun
saaliina oli kuitenkin hyvästi ajokilometrejä. Viimeaikaisten
hankaluuksen johdosta pelkkä maaliin pääsykin antaa jo juhlan
aihetta.
Vaihdelaatikko hajosi F-cup
avauksessa
- 22.01.2005 -
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty
olivat Raisiossa ajetussa F-cup rallisarjan avauksessa alkumatkasta
mukavassa vauhdissa. Kolmannella erikoiskokeellakin he ajoivat 15:sta
nopeimman ajan. Tämän jälkeen kuitenkin oli edessä keskeytys
vaihdelaatikkovian vuoksi.
Liminka-rallissa hienosti
kolmanneksi
- 22.01.2005 -
Limingassa 8.1. ajetussa neljän
erikoiskokeen aluerallissa Petri Karsikko ja Raimo kiviniitty
onnistuivat tuloksellisesti mainiosti. He voittivat oman luokkansa ja
olivat lopputuloksissa yleiskilpailussakin kahden nelivetoauton
jälkeen peräti kolmansia.
Maalissa tiimi tosin huomasi, että
moottorissa olivat jälleet vedet ja öljyt sekaisin. Näin edessä
oli koneremontti ennen tammikuun loppupuolella ajettavaa
F-cup-rallisarjan avausta.
Uskomaton epäonni
jatkuu vieläkin
- 14.12.2004 -
Winhunters Racing -tiimiä koko
kauden vaivannut epäonni ei luovuta otettaan edelleenkään.
Ongelmitta sujuneiden testien jälkeen Petri Karsikko ja Raimo
Kiviniitty olivat luottavaisin mielin lähdössä mukaan rallikauden
päättävään Pudasjärven Isosyöteralliin. Ennen starttia
huoltopaikalla kuitenkin huomattiin, että vedet ja öljyt olivat
koneessa sekaisin. Suurempia tuhoja välttääkseen tiimi joutui
luopumaan kisasta ennenkuin se ehti edes alkaa.
Lempäälässä
maaliin
- 19.9.2004 -
F-cupin
päätösosakilpailussa Lempäälän Pirkanhovi-rallissa Winhunterssin
kaksikko pääsi vihdoin näkemään maalilipun. He sijoittuivat
lopulta kosteassa ja raskaassa kelissä ajetussa rallissa yleisen
kymmenenneksi ja ison F:n viidenneksi. Seuraavaksi auton moottori
puretaan ja tutkitaan, sillä kuljettajakaksikon mielestä moottori ei
vetänyt Lempäälässä läheskään siten kuin olisi pitänyt.
Epäonni
jatkuu
- 26.8.2004 -
F-cupin
toiseksi viimeinen osakilpailu Kokkolan Venetsialaisrallissa päättyi
Winhunters-tiimin osalta lyhyeen. Nelisen kilometriä lähdöstä
auton moottorin lämmöt olivat niin tapissa, että kisa täytyi
keskeyttää.
Keskeytys
myös Vetomies-kisassa
- 15.8.2004 -
Tämän vuoden Suomen MM-rallin yhteydessä ajettin oma kilpailunsa myös F-ryhmän kilpa-autoilla. Mukaan rankkaan koitokseen legendaarisille erikoiskokeille starttasivat myös Pyhäjoen Moottorikerhoa edustavat Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty Ford Escort Cosworthin ohjaamossa. Tällä kaudella erittäin kovaa epäonnea kokenut kaksikko ei päässyt onnettaren suosioon vielä Jyväskylän rallissakaan. Jo heti ensimmäisellä erikoiskeella
he kokivat rengasrikon ja ajo täytyi ottaa erittäin varovasti. Lopulta toisen erikoiskokeen lähdössä auton moottorin lämmöt olivat niin korkealla, että suurempien tuhojen välttämiseksi kilpailu täytyi keskeyttää.
Vetomies-kilpailu osoittautui muillekin erittäin rankaksi, sillä 70:stä startanneesta maaliin asti jaksoi vajaa 30 autoa.
Seuraavaksi Karsikko ja Kiviniitty osallistuvat F-cup rallisarjan osakilpailuun Kokkolassa 21.8.
F-cupin
kesäkausi käyntiin epäonnisesti
- 28.6.2004 -
Petri
Karsikon ja Raimo Kiviniityn matka kesäkauden ensimmäisessä
F-cup-osakilpailussa Valkeakosken Waltikka-rallissa päättyi
harmittavan lyhyeen. Mukavasti sujuneen ensimmäisen erikoiskokeen
jatkoksi kuljettajakaksikko koki keskeytyksen toisella
erikoiskokeella, kun Ford Escortin vaihdelaatikko rikkoontui.
Pohjanmaa-rallissa
viidenneksi
- 28.6.2004 -
Winhunters tiimin kuljettajakaksikko
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty aloittivat kesäkauden lupaavasti.
12.6. ajetussa Pohjanmaa-rallissa tuloksena oli yleiskilpailun viides
ja oman luokan toinen tila. - Ennen kisaa ajetut alustatestit
tuottivat tulosta. Auto oli nyt hyvä ajaa, kuului tiimiläisten
kommentit.
Winhunters
tiimi mukana
Rally Finlandin Vetomieskisassa
- 18.5.2004 -
AKK Sports Oy on päättänyt järjestää seuraavina vuosina
Suomen MM-rallin Neste Rally Finlandin yhteydessä Trophy -kilpailun F-ryhmän kalustolle. Lauantain erikoiskokeilla on siis jälleen odotettavissa pitkiä luisuja ja näyttäviä vastaheittoja. Luvassa ovat lauantain perinteiset, kovat erikoiskokeet, mm. Ouninpohja, Vaheri, Urria, Moksi-Leustu jne. Kaiken kaikkiaan ek-kilometrejä kertyy reilu sata.
Vetomies 2004 -kisa saavutti uskomattoman suosion.
Järjestäjät pystyvät ottamaan kilpailuun mukaan 70 kilpailijaa, mutta ilmoittautuneita kertyi kaikkiaan 130.
Winhunters-tiimin kuljettajakaksikko
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ovat rajussa koitoksessa mukana
ottamassa mittaa Suomen kovimmista F-ryhmän kuskeista legendaarisilla
pikataipaleilla.
Vetomies 2004 kilpailu ajetaan Neste Rallin yhteydessä
7.8. F-ryhmän ralliautot starttavat varsinaisten MM-kilpailijoiden perään.
Lisätietoa kilpailusta Neste Rally
Finlandin sivuilta:
http://nrf.akk-motorsport.fi/kilpailijat/vetomies/
Kärkivauhdissa
Suopunki-rallissa
- 5.4.2004 -
Vaikka
Winhunters tiimin Escortissa oli vielä varamoottori paikoillaan, niin
vauhti oli hyvin kohdallaan talvikauden päättäneessä
Suopunki-rallissa. Petri Karsikko ja kartturina vierraillut Harri
Tuomikoski olivat kaikilla kolmella erikoiskokeella nopeimpia omassa
luokassaan. Kalusto pelasi nyt mainiosti. Lopputuloksissa he olivat
hienosti yleiskilpailun viidensiä.
Vauhtia
löytyi Kemi-rallissa
- 23.3.2004 -
Winhunters
tiimi joutui starttaamaan Kemin F-Cup osakilpailuun varamoottorilla,
kun Kemijokirallin jälkeen korjattu moottori ehti jo kertaalleen
rikkoontua. Kisa Kemissä kuitenkin lähti alkukankeuden ja alustan
säätöjen jälkeen luistamaan erittäin mukavasti. Vauhti parani
reilusti loppua kohden ja EK-ajat olivat jo ihan kärkivauhtia.
Lopulta olimme yleisen kuudenneksi nopeimpia ja omassa luokassamme
kolmantena, mutta...
Loppujen lopuksi Winhunters tiimi
kuitenkin hylättiin. Ennen kisan tankkauspistettä autossa syttyi
latauksen merkkivalo. Tankkauspisteessä kuljettajapari avasi
konepeltiä tarkistaakseen, että onko konehuoneessa kaikki hyvin ja
että kannattako jatkaa. Tankkauspisteessä kuitenkin kaikki muu
paitsi tankkaminen oli kiellettyä ja tästä syystä tuloksena oli
armotta hylkäys. Saman kohtalon Kemi-rallissa koki parikymmentä
muutakin autokuntaa.
Seuraava kisa on 3.4. Suopunki-ralli.
Epäonni
vainoaa edelleen
- 10.3.2004 -
Winhunters
tiimiä vainoava epäonni ei tunnu katoavan millään. Lauantaina 7.3.
ajetussa Vanttauskosken Kemijokirallissa matka päättyi jälleen
tekniikkaongelmiin. Tällä kertaa auto alkoi tupruttamaan savua
ensimmäisen erikoiskokeen lopussa. Petri Karsikko ja kartturin
paikalla vieraillut Harri Tuomikoski ajoivat vielä toisen
erikoiskokeen, mutta sitten he päättivät jättää kilpailun
kesken. Ei ollut järkeä särkeä moottoria enempää.
Kansi saadaan korjattua Kemin
F-cupiin. Siellä täytyy onnen jo kääntyä Winhunterssin
puolelle...
Epäonni
jatkui Kangasniemellä
- 1.3.2004 -
Winhunters
tiimin epäonni tämän kauden F-cupissa jatkui toisessa
osakilpailussa Kangasniemellä. Toisella erikoiskokeella
iskunvaimentimen letkun rikkoontuminen hidasti matkantekoa.
Viidennellä erikoiskokeella kilpuri alkoi nykimään ja sitten sammui
lopullisesti erääseen 90-risteykseen. Myöhemmin syyksi paljastui
sytytyksen tunnistimen anturan hajoaminen.
- Tälläistahan se tahtoo olla aina
uuden auton kanssa, mutta tietenkin tämmöinen harmittaa. Hajonnut
osa oli vielä käytännössä uusi, mutta hajosi silti. Toivottavasti
tämän jälkeen epäonni loppuu, tuumattiin Winhunters tiimistä.
Seuraavaksi tiimi kilpailee 7.3.
ajettavassa Kemijokirallissa, jossa kartturina vierailee huoltomies
Harri Tuomikoski.
F-cup
avaus keskeytyi eka pätkälle
- 7.2.2004 -
Winhunters
tiimin kisa F-cup avauksessa Alavuden UA:n Ittellismiesrallissa
päättyi lyhyeen. Vastavalmistuneen Escort Cosworthin moottorista
katkesi nokka-akseli jo ensimmäisen erikoiskokeen puolessa välissä.
Vähäisen kokemuksen perusteella auto oli tuntunut hyvältä. Tosin
hienosäätöä esim. alustan kanssa tullaan tekemään.
Auto
valmistui ajoissa
- 5.2.2004 -
Winhunters
tiimi otti kovan loppukirin ennen F-Cup:in avausta ja sai kuin saikin
Escort Cosworthin valmiiksi.
Katso tuoreita kuvia
autosta. (5.2.)
Uusi
kalusto valmistumassa
- 21.10.2003 -
Winhunters
Racing Teamin uusi Ford Escort Cosworth-korinen ralliauto on näinä
päivinä jo kokoamisasteella. Uudemman korimallin Ford Escort on näillä näkymin
ensimmäistä kertaa "viivalla" marras/joulukuunvaihteen
Rovaniemen Suopunki-rallissa.
Katso kuvia
valmisteilla olevasta autosta.
Raju
ulosajo päätti kesäkauden
- 40-VUOTIS JUHLARALLI,
IMATRA 16.8.2003 -
F-Cup
rallisarjan kesäkauden avauskisa Imatralla päättyi Petri Karsikon
ja Raimo Kiviniityn osalta rajuun ulosajoon. Ensimmäisen
erikoiskokeen isossa hyppyrissä Ford Escort:ista hajosi eturipustus
kohtalokkain seurauksin. Auto sinkoontui hurjasta vauhdista ulos
tieltä. Rytinässä kilpa-auto romuttui korjauskelvottomaksi ja mikä
harmittavinta, kuljettaja Petri Karsikon lapaluu murtui. Näin ollen
tiimin kesäkausi päättyi Imatralle.
Tapahtuma ei suinkaan ole kuitenkaan
lannistanut vauhtikaksikkoa, sillä uusi, entistä ehompi ralliauto on
jo valmisteilla. Uudemman korimallin Ford Escort on näillä näkymin
ensimmäistä kertaa "viivalla" marras/joulukuunvaihteen
Rovaniemen Suopunki-rallissa.
Kuvia Imatran ulosajosta Jent
videofirman sivuilla. (Klikkaan "Tee tilaus"-sivulle.
Paina "Imatra F-cup"-rivilllä olevaa i-painiketta).
Kesäkausi
käynnistyi yleiskilpailuvoitolla
- ISOSYÖTERALLI 7.6.2003 -
Lauantaina
7.6. ajettuun toiseen Isosyöteralliin saatiin yllätysyleiskilpailuvoittaja, kun Pyhäjoen Petri Karsikko päihitti vanhemmalla Ford Escort RS2000:lla kaikki kanssakilpailijansa, mukaan lukien nelivetoautoilla ajaneet kuljettajat. Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty eivät kuitenkaan selvinneet päiväpuhteesta helposti, sillä voittotaistelu oli todella tiukkaa kaikki neljä erikoiskoetta. Kahdella ensimmäisellä kiirustaipaleella Karsikko teki eroa nelivetoisella Mitsubishillä ajaneeseen Oulun Juha Karilaiseen kolme sekuntia. Kolmannella erikoiskokeella Karilainen otti eron kiinni ja ratkaisevalle EK:lle lähdettiin tasatilanteessa. Karsikko ajoi noin 225 hevosvoimaisella ja nykyaikaisella kilpatekniikalla rakennetulla Escortilla loppuun asti rajulla yrityksellä ja oli neljä sekuntia Karilaista nopeampi. – Tänään ei tullut virheitä ja kaikki meni muutenkin hyvin. Viimeisen pätkän lopussa tosin oli ulosajo melko lähellä, kertoi Karsikko. – Tänä vuonna on ollut onni mukana, kun tekniikka on kestänyt. Silloin tulee kyllä menestystäkin. Meinasin jo sanoa tuossa viimeisellä pätkällä, että mennäänköhän jo vähän liian lujaa. Enpä kuitenkaan sitten sanonut mitään, jatkoi kartanlukija Kiviniitty.
Voitto myös talvikauden päätöksestä
- NETTIRALLI EXTRA 29.3.2003 -
Helmikuun lopussa ajettu Yläkemijoen Urheiluautoilijoiden
järjestämä Nettiralli sai yllättäen jatkoa jo viisi viikkoa myöhemmin. Suurella
vaivalla tehty Vanttausjärven ympäristön reitti jäi helmikuun rallissa hyvään
kuntoon, joten puuhamiehet tekivät pikaisen päätöksen järjestää heti perään
kolmen erikoiskokeen alueralli.
Järjestäjien kutsun jälkeen Petri Karsikko ja Raimo
Kiviniitty päättivät lähtä lopettamaan talvikautensa Vanttauskoskelle. Hehän
puolustivat luokkavoittoa helmikuisesta Nettirallista. Karsikko ja Kiviniitty
hallitsivatkin jo tuttuun tyyliin kaksivetoisten kilpailua ja sijoittuivat lopulta
yleiskilpailussakin peräti kuudensiksi. He olivat jälleen nopein kaksivetoautoa
ohjastanut kilpailijapari. Tämä oli siis heille jo neljäs luokkavoitto alkukauden
aikana.
Nyt on edessä keväinen kilpailutauko ja kaluston
huoltoa. Tiimillä on myös rakenteilla uusi kilpa-auto, josta kerrotaan tietenkin
näillä sivuilla myöhemmin lisää.
F-cup
osakilpailuvoitto Kiuruvedeltä !
- KIURUVESI-RALLI 22.3.2003 -
Pyhäjoen Petri Karsikko oli nopein lauantaina 22.3.
ajetussa Kiuruveden F-Cup rallisarjan kolmannessa osakilpailussa. Jo muutamia vuosia
erittäin kovatasoista ja tasaista sarjaa kiertänyt Karsikko otti näin yhdessä
kartanlukijan Raimo Kiviniityn kanssa ensimmäisen osakilpailuvoittoonsa. Vauhti Ford
Escortilla on riittänyt usein ennenkin kärkikymmenikköön, mutta ykköstila oli vielä
jäänyt saavuttamatta.
Kiuruveden kuuden erikoiskokeen mittainen ralli ei suinkaan käynnistynyt voittajaparilta
ongelmitta. - Ensimmäisellä pätkällä yksi tulpanjohto lähti irti ja luulimme jo,
että moottori hajosi. Toinen pätkä meni ihan hyvin, mutta kolmannella menimme vauhdilla
yhden risteyksen pitkäksi. Peruutellessa tietenkin meni aikaa hukkaan. Siinä vaiheessa
Kustille taisi kasvaa sarvet päähän ja hän ajoi loppupäivän kuin
hurmiossa. Nyt tuntuu todella hyvältä, kun päästi näyttämään, että tekniikan
toimiessa vauhti riittää, naureskeli kartanlukija Kiviniitty monivaiheisen päivän
tapahtumia. - Auto oli nyt tosi hyvässä iskussa eli säädöt ja testaaminen ennen kisaa
menivät täysin nappiin, jatkaa Kiviniitty.
Kolmen erikoiskokeen jälkeen he olivat kärkeä takana
lähes 23 sekuntia. Viimeiselle erikoiskokeelle he starttasivat kolmannelta tilalta yli 10
sekuntia johtoasemasta. Päivän pisin kiirustaipale sujui virheittä ja he kiilasivat
kärkeen 1.3 sekunnin erolla ennen Laihian Toyota Corolla-kuljettaja Jukka Hiltusta.
Karsikko kaahasi kolme pohja-aikaa.
Kaksivetoisilla F-ryhmän ralliautoilla ajettavaa F-Cup sarjaa pidetään Suomen
suosituimpana rallisarjana. Kiuruveden ralliinkin oli ilmoittautunut peräti 237
kilpailijaparia. Seuraava osakilpailu ajetaan vasta elokuussa Imatralla.
Lahti-rallissa varmasti
maaliin
- LAHTI-RALLI 8.3.2003 -
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty osallistuivat kauden
toiseen F-Cup rallisarjan osakilpailuun Lahdessa maaliskuun toisena viikonloppuna.
Kuljettajapari ei kuitenkaan ollut tyytyväinen auton takapään pitoon, eivätkä he
päässeetkään aivan kärkivauhtiin. Tuloksissa he löytyivät yleiskilpailun sijalta 16
ja omasta luokastaan sijalta 9.
Tiimin seuraava kilpailu on F-Cup:in kolmas osakilpailu
Kiuruvesi-ralli 22.3. Tätä ennen Ford Escorttiin haetaan säätöjä testisessioilla
kotikonnuilla. Pienoiseksi pettymykseksi muodostuneen Lahti-rallin menestys kuitenkin
auttoi heitä huomattavasti parempaan lähtönumeroon. Kiuruvedellä he starttaavat
numerolla 23.
Luokkavoitot Kemi- ja
Nettiralleista
- KEMI-RALLI 8.2.2003, NETTIRALLI 22.2.2003
-
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ajoivat
luokkavoittoihin sekä 8.2. ajetussa Kemi-rallissa sekä pari viikko myöhemmin kisatussa
Vanttauskosken Netti-rallissa. Seitsemän erikoiskokeen Kemi-rallissa he sijoittuivat
yleiskilpailussakin peräti neljänsiksi. Luokkakakkonen Mika Ohtonen jäi 38 sekunnin
päähän.
Vanttauskoskella oli ohjelmassa kuusi erikoiskoetta.
Tässä rallissa sai tehdä nuotit ja se antoikin uudenlaista haastetta, olihan Karsikon
ja Kiviniityn viime nuottirallista kulunut jo vuosikausia. Nuotitus sujui kuitenkin ilman
ongelmia ja he hallitsivatkin tapahtumia läpi kilpailun ja luokkavoitto tuli lopulta 20
sekunnin erolla Heikki Hirviojaan. Yleiskilpailussa he sijoittuivat viidensiksi.
Seuraavaksi Winhunters-kaksikko kilpailee 8.3.
ajettavassa Lahden F-cup osakilpailussa.
"Laina-kuski" luokkavoittoon
- POHJOLA-RALLI 5.1.2003 -
Winhunters Racing Teamin Ford Escortilla otettiin
luokkavoitto tammikuun alussa ajetussa Oulun Pohjola-rallissa. Yleensä nelivetoautoa
ohjastava raahelainen Arto Aho oli lainannut kisaan tiimin autoa ja saavutti luokkavoiton.
Yleiskilpailussa hän sijoittui kartturinsa Harri Tuomikosken kanssa seitsemänneksi.
Winhunters-tiimin kartanlukija Raimo Kiviniitty istui
rallissa A-juniori Petri Ylitalon kyydissä. He sijoittuivat myöskin Escortilla
kolmansiksi.
Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn seuraava ralli on 8.2.
ajettava Kemi-ralli.
Keskeytys F-cup finaalissa
- ASIKKALAN OP-RALLI 12.10.2002 -
Tämän vuoden F-cup:in rallisarja sai päätöksensä
Vääksyn UA:n järjestämänä lauantaina 12.10. Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn
osalta kilpailu päättyi harmittavasti keskeytykseen kolmannen erikoiskokeen jälkeen.
Syynä oli vetopyörän laakerin rikkoontuminen. Auto kolisi pahasti jo toisella
erikoiskokeella.
Kovatasoisessa ja erittäin tasaisessa F-cup:in
rallisarjassa Karsikon ja Kiviniityn sijoitus oli tänä vuonna lopulta 24. - Muuten meni
ihan kohtuullisesti, mutta yksi keskeytys ja varsinkin se yksi hylkäys harmittavat.
Lähtöjärjestyssysteemi ei mielestämme ole oikeudenmukainen. Jouduimme pienillä
lähtönumeroilla turhan paljon auraamaan tietä muille. Järjestyksen arvonta olisi
mielestämme parempi, he tuumaavat.
Tiimillä on tarkoistus ajaa loppukauden aikana vielä
pari kansallista rallia.
Kartanlukija raudoissa
- LIIKENNETURVALLISUUSTAPAHTUMA 24.9.2002 -
Jepari koulussa ja rallikuski raudoissa...
Pyhäjoen kouluilla puhuttiin tiistaina 24.9. paljon
pyöräilykypäristä. Oikeastaan koko viikko oli omistettu liikenneturvallisuudelle.
Kouluilla tarkastettiin pyörien kuntoa, kypärä- ja heijastinratsiaa pidettiin myös.
Lisäksi pyöräilytaitoja mitattiin taitoradalla. Kaikkein parasta oli tietenkin, kun
kouluun tuli ihan oikea poliisi. Mika Lindeqvistin vierailu komean poliisiautonsa ja oman
pyöränsä tuntui olevan TAPAUS ainakin Parhalahden koululla. Kun hän näytti miten
kananmunalle käy kypärän kanssa ja ilman, olivat koululaiset ainakin kahta asiaa
viisaampia. Kananmuna menee rikki kun se pudotetaan lattialle ilman kypärää, samalla
tavalla poliisin mukaan käy myös omalle pääkopalle kolarissa. Jokaisella Parhalahdella
koululaisella on pääasiat kunnossa. Silti Omar Sarpolan ilme oli näkemisen arvoinen,
kun hän kävi pokkaamassa arvalla voittamansa upouuden Intersportin lahjoittaman
pyöräilykypärän. Kypärät arvottiin myös muilla kouluilla. Pyörävalitustuokion
jälkeen Lindeqvist esitteli auliisti poliisiautonsa toimintoja. Kaikkein hauskin juttu
taisi olla se, kun parhalahtisen ralliautoilijan Petri "Kusti" Karsikon
kartturi Raimo Kiviniitty pantiin käsirautoihin. Kyseessä ei tietenkään ollut
ylinopeudesta pidättäminen vaan temppu tehtiin ihan vain näytön - ja huvin
vuoksi. Poliisin kanssa yhtä aikaa olivat koulujen vieraana Rannikon Autokatsastuksen
Markku Herranen ja Winhunters Racingteamin Raimo Kiviniitty. Kylän oma Kusti-kuski ei
valitettavasti työkiireiltään koululle joutanut. Myös ralliauto erikoisvarusteineen
kiinnosti koululaisia. Kiviniitty ja Herranen toivat kouluille tuliaisina näppäriä
käsivarren tai jalan ympärille napsahtavia heijastimia.
Raili Viirret-Heiskari / Raahelainen
Luokkavoitto Sundim-rallissa
- SUNDIM-RALLI 21.9.2002 -
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty ottivat luokkavoiton
lauantaina 21.9. ajetussa kolmen EK:n Sundim-rallissa. Kisa oli Nilsiän
urheiluautoilijoiden järjestämä. Ralli sujui heiltä ilman ongelmia ja he
saalistivatkin selvän luokkavoiton. Yleiskilpailussakin he olivat hienosti viidensiä.
Tampereen kisassa luokan 10.
- TAMPERE-RALLI 14.9.2002 -
F-cup rallisarjan neljänteen ja toiseksi viimeiseen
osakilpailuun Tampere-ralliin Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty starttasivat
lähtönumerolla 1. Näin he joutuivat auraajaan asemassa antamaan turhaa tasoitusta
takanatuleville kuskeille. Lisäksi yhden EK:n ajassa oli heidän osallaan epäselvyyttä.
Kisan maalissa he sijoittuivat luokassaan 10:ksi ja yleiskilpailussa 22:ksi. Auto pelasi
tällä kertaa moitteettomasti.
Tampere-rallin seitsemän EK:ta sisälsivät vauhdikkaita
mutkaisia ja mäkisiä teitä.
Vaihdelaatikkorikko
Kokkolassa
- VENETSIALAIS-RALLI 24.8.2002 -
Petri Karsikko oli mukana Kokkolassa 24.8. ajetussa
kolmen erikoiskokeen Venetsialais-rallissa. Kartanlukijana istui tällä kertaa Harri
Tuomikoski. Ensimmäisellä erikoiskokeella he olivat aivan kärjen tuntumassa
yleiskilpailun viidenneksi nopeimmalla ajalla. Sitten astuivat jälleen tekniikkaongelmat
esiin ja kilpailu täytyi keskeyttää ennen viimeistä EK:ta vaihdelaatikko-ongelmien
vuoksi.
Hylkäys Laihia-rallissa
- LAIHIA-RALLI 17.8.2002 -
Osatoimitusten viivästymisen vuoksi pitkään
kilpailutaukoon pakotettu Winhunters Racing Team pääsi elokuun puolessa välissä mukaan
kilpailutouhuihin. Ohjelmassa oli F-Cup rallisarjan kolmas osakilpailu Laihialla.
Mukavasti sujunut Laihia-ralli päättyi Petri Karsikon
ja Raimo Kiviniityn osalta yllättäen hylkäykseen. Rallin jälkitarkastuksessa Ford
Escortin takajousitus katsottiin sääntöjen vastaiseksi. Auton omat lehtijouset eivät
kantaneet auton painoa. Vastaavan kohtalon kokivat kaikki jälkitarkastetut Escort-tiimit.
Kilpailussa Karsikko ja Kiviniitty olivat hyvin kärjen
vauhdissa ja he olisivatkin ilman hylkäystä ajaneet yleiskilpailussa kymmenen parhaimman
joukkoon ja oman luokan mitalisijoille.
Luokkavoitto
Pohjanmaa-rallissa
- POHJANMAA-RALLI 15.6.2002 -
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty hakivat tuntumaa
kesäisiin rallipolkuihin 15.6. ajetusta Pohjanmaa-rallista. Ohjelmassa oli kolme
erikoiskoetta. Kilpailu sujui parilta virheettömästi lukuunottamatta yhtä
90-risteystä, jossa Escort valui hieman liian pitkäksi ja lisäksi vielä pääsi
sammumaan. Matka jatkui muutaman hukatun sekunnin jälkeen. Tuloksena Pohjanmaa-rallista
oli luokkavoitto sekä yleiskilpailun 10:s tila 38 sekuntia voittajalle nelivetoisella
Mitsubishillä ajavalle Hannu Mäki-Ikolle jääneenä.
Seuraavaan F-cup:in kilpailuun Escorttiin tulee uusi
moottori. Auto säädetään hyvään iskuun tiimin omalla testipätkällä.
Lyhin kisa
- ALUE-RALLI, ALAVUS 18.5.2002 -
Petri Karsikko ja Raimo Kiviniitty kokivat lauantaina
18.5. omalta osaltaan elämänsä lyhimmän rallin. Kilpailu näet keskeytyi ennen
ensimmäistä erikoiskoetta kytkinrikkoon.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Auto näyttelyssä
- AMERICAN CAR SHOW HELSINKI 29.3.-1.4.2002
-
Pääsiäispyhiksi tiimin kilpa-auto Ford Escort RS2000
vietiin näytteille suosittuun Helsingin American Car Show-näyttelyyn
kilpa-auto-osastolle. Tiimin "varikkopilttuu" herätti kovasti mielenkiintoa
viikonlopun aikana.
Katso upeita näyttelykuvia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Luokkavoittoon
Kemijoki-rallissa
- KEMIJOKI-RALLI 23.3.2002 -
Petri Karsikko ja kartanlukija Raimo Kiviniitty
päättivät talvikauden hienosti luokkavoittoon 23.3. ajetussa Kemijoki-rallissa. Viiden
erikoiskokeen kilpailussa he sijoittuivat kokonaiskilpailussa yhdeksänsiksi.
- Viimeisellä pätkällä jarrut hävisivät kokonaan vähän ennen maalia, joten
tuuriakin oli mukana, ettei vika tullut aiemmin. Toiselle erikoiskokeelle valitsimme
väärät renkaat, mutta muuten kisa sujui mukavasti. Tiimin mielestä kisa oli todella
hyvin järjestetty, tuumaili kuljettajapari.
Tiimin kilpailukausi jatkuu touko-kesäkuun vaihteessa. Kevättauon aikana auto huolletaan
täydellisesti. Kesäksi autoon tulee täysin uusi moottori. Alustan säätöihin tullaan
myös kiinnittämään paljon huomiota.
Pääsiäispyhiksi tiimin kilpa-auto Ford Escort RS2000 menee näytteille suosittuun
Helsingin American Car Show-näyttelyyn kilpa-auto-osastolle.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Epäonnea Kangasniemen
F-cup:ssa
- KANGASNIEMI-RALLI 16.3.2002 -
Talvikauden viimeinen F-cup:in osakilpailu ajettiin
Kangasniemellä 16.3. Petri Karsikolla ja Raimo Kiviniityllä oli tänä viikonloppuna
matkassaan reilusti epäonnea. Auton tekniikka reistaili sen verran, että aivan
kuuminpaan kärkeen ei ollut mahdollisuuksia. Alkumatkasta kartanlukijan puoleinen
etuiskari oli jumissa, joten auto ei totellut ohjausta halutulla tavalla. Kolmannella
erikoiskokeella autosta katkesi vaihdekeppi. Onneksi EK:n jälkeen oli pitkä tauko, joten
auto ehdittiin saada kuntoon. Seuraavalla erikoiskokeella auto alkoi kolisemaan
epämääräisesti reilun hypyn jälkeen. Vasta kilpailun jälkeen selvisi, että
moottorin korvakko oli poikki. Lopputuloksissa he löytyivät yleiskilpailun 15. tilalta.
Omassa luokassaan he sijoittuivat kuudensiksi.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Katonkautta maaliin
- POHJOLA-RALLI 9.3.2002 -
Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn matka 2002
Pohjola-rallissa oli keskeytyä epäonniseen ulosajoon, mutta tällä kertaa oli onni
myötä. He pyöräyttivät Escortin toisella erikoiskeella katon kautta ympäri, mutta
pääsivät onnekkaasti jatkamaan ilman suurempia vaurioita. Hypyn jälkeen ratti
jotenkin iski sormille ja silloin mentiin. Tuuria oli mukana, että auto pyörähti
rattailleen ja vielä nokka menosuuntaan, kertoi Petri.
Lopulta he sijoittuivat yleiskilpailun 12. ja luokkansa
neljänneksi reilu puoli minuuttia luokkavoittajasta.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Avauskisa varovasti
- PIRKANHOVI-RALLI 16.2.2002 -
Petri Karsikon ja Raimo Kiviniityn kauden avaus
Lempäälän F-Cup:in ensimmäisessä osakilpailussa Lempäälän rallissa sujui
kohtuullisen mukavasti, vaikkei aivan kuumimman kärjen vauhdissa. Kisa sujui ihan
OK. Happipaikkoja ei ollut ja tekniikka toimi mukavasti. Auton takarenkaisiin ei
kuitenkaan saatu pitoa koko kisan aikana, vaikka alle heitettiin uutta rengasta, kuului
kuljettajaparin kommentit. Ralli ajettiin erittäin vaihtelevissa olosuhteissa.
Erikoiskokeilla keli vaihteli lähes kesäkelistä talvikeliin.
Lopulta heidän sijoitukseksensa Ford Escort RS2000:lla oli omassa luokassa 11.
Maaliin pääsy oli kuitenkin erittäin tärkeää. Lähtönumero parani seuraavaan kisaa
reilusti ja se tulee olemaan jotain 20 paikkeilla. Ja olihan tämä meille kauden eka
ralli, he kertovat.
Seuraavaksi Karsikko ja Kiviniitty osallistuvat 9.3. ajettavaan Oulun Pohjola-ralliin,
joka käy hyvästä testikilpailusta F-cup rallisarjaa varten. Ennen Pohjola-rallia tiimi
on ehtinyt huolella säätää ja testata auton alustaa.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Uusi kausi käynnistyy
- KAUSI 2002 -
Winhunters Racing Teamin osalta kilpailukausi 2002
käynnistyy suoraan F-cup:n ensimmäisellä osakilpailulla Pirkanhovi-rallilla. Ennen
F-cup avausta oli tarkoitus ajaa pari testikilpailua, mutta kilpurin osien puuttuminen
teki tämän mahdottomaksi. Kalusto on nyt ennen Pirkanhovi-rallia kunnossa ja entistä
ehompana. Auto on käynyt läpi peruskunnostuksen ja ompa siihen löydetty jotain
parannettavaakin.
Kauden päätavoite on jälleen F-Cup:in rallisarjassa. -
Kärkisijoja lähdetään tietenkin jahtaamaan. Viime vuonnakin päästiin kohtuu
sijoitukselle, vaikka yksi kisa päättyi vaihdelaatikkorikkoon, yksi ulosajoon ja yksi
jäi kokonaan väliin. Toivottavasti tänä vuonna on onnikin mukana, tuumaavat Karsikko
ja Kiviniitty.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Testikilpailussa menestystä
- NOKIA-RALLI 13.10. -
Osallistuimme testimielessä 13.10. ajettuun
Nokia-ralliin. Kisa oli samalla nuorten ja naisten SM-osakilpailu. Yleinen luokka
starttasi sarjaan osallistuvien jälkeen, joten lähtönumeromme oli tällä kertaa
harvinaisen iso eli 149. Ralli sujui osaltamme ilman ongelmia. Testasimme ja säädimme
autoa tulevia koitoksia varten. EK-ajat olivat yleisen luokan kärkitasoa ja viimeiselle
erikoiskokeelle meille merkittiin pohja-aika. Lopputuloksissa olimme yleisen luokan toisia
ja oman luokkamme voittajia.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
F-cup kausi päätökseen
- VAAKUNA-RALLI 22.9. -
Kauden viimeinen F-Cup rallisarjan osakilpailu ajettiin
viime lauantaina Mikkelissä. Sarjan mestari oli selvillä jo ennen päätösrallia,
sillä Leppävirran Petri Stranden varmisti mestaruuden Kouvolassa syyskuun alussa.
Ajoittain huippuvauhtia väläytellyt Pyhäjoen Petri Karsikko ei erinäisten vaikeuksien
takia sijoittunut yhteispisteissä aivan kärkikymmenikköön.
Petri Karsikon ja kartanlukija Raimo Kiviniityn kausi käynnistyi helmikuussa hienosti
luokkavoitolla ja pari lähti pistejohtajina niin sanottuun kotikilpailuunsa Oulun
Pohjola-ralliin. Kilpailu keskeytyi kuitenkin toiselle erikoiskokeelle vaihteistorikon
vuoksi. Kolmas ja samalla ensimmäinen kesäosakilpailu Naantalissa päättyi
johtopaikalta rajuun ulosajoon. Rytäkässä Karsikko loukkasi lievästi itsensä ja
seuraava osakilpailu jäi väliin kuljettajan selkävaivojen vuoksi. Viimeisessä kuuden
erikoiskokeen Mikkelin rallissa Karsikko ja Kiviniitty sijoittuivat 11. jäätyään
voittaja Seppo Koprasta vajaan minuutin. Uusi auto ei oikein mennyt sinne minne
kuski tahtoi. Tauolla autoa saatiin hieman säädettyä, jonka jälkeen ajat alkoivatkin
paranemaan, tuumaili Karsikko. Kausi ei tietenkään mennyt odotusten mukaisesti.
Kun kaksi osakilpailua keskeytettiin ja yksi jouduttiin jättämään väliin, ei ihan
kärkeen ollut mahdollisuuksia, kertoi puolestaan Kiviniitty. Yhteispisteissä he
sijoittuivat 12. Seuraavaksi Pyhäjoen moottorikerhoa edustava pari osallistuu lokakuun
puolessavälissä ajettavaan Nokia-ralliin.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Telekeskus-ralli jäi
väliin
- TELEKESKUS-RALLI 1.9. -
Kauden neljäs F-Cupin osakilpailu jäi osaltamme
valitettavasti ajamatta. Kuljettaja Petri Karsikon selkä ei vielä ollut siinä kunnossa,
että olisi ollut järkevää lähtä kilpailuun mukaan. Selkävaivat tulivat hänelle
edellisen osakilpailun kaadon seurauksena.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Ulosajo F-cup:in kesäkauden
avauksessa
- DNA-RALLI 11.8. -
Kolmas ja samalla kauden ensimmäinen kesäosakilpailu
ajettiin Naantalissa viime lauantaina. Kisa keskeytyi ikävästi kun auto lipsahti ulos
tieltä kovasta vauhdista ja Escort romuttui keskeytyskuntoon. Tässä lajissa
näitä aina välillä sattuu, eikä sille juuri voi mitään. Asia täytyy vain
hyväksyä ja parsia auto entistä ehompaan kuntoon, kommentoi pettynyt Kiviniitty.
Kilpailijaparin masennusta lisää vielä se, että kilpailu lähti heidän osaltaan
todella hyvin käyntiin. Kahden erikoiskokeen jälkeen he olivat kilpailun johtopaikalla.
Seuraava osakilpailu ajetaan kolmen viikon kuluttua Kouvolassa.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Kaavi-rallissa yleiskisan neljäs
- KAAVI-RALLI 28.7. -
Osallistuimme lauantaina 28.7. Kuopionseudulla ajettuun
Kaavi-ralliin. Kilpailussa oli kolme erikoiskoetta, joista kertyi noin 20 EK-kilometriä.
Pitkä kilpailutauko vaati hieman vauhtiin totuttelua, mutta muuten ralli sujui ilman
ongelmia. Ajoimme kaikki kolme erikoiskoetta samoilla Bridgestone:n renkailla, jotka
toimivat hienosti. Toisella erikoiskokeella noin neljä kilometriä lähdöstä
järjestäjät tutkasivat kilpailijoiden vauhteja. Taulukko näytti meille kisan toiseksi
nopeinta (151 km/h) huippuvauhtia siinä kohdassa. Yksi Mitsubishi pääsi edelle tähän
tilastoon 154 km/h vauhdilla. Muut kilpailijat sitten tulivatkin ihan eri lukemilla.
Sijoituimme Kaavi-rallissa luokan kolmansiksi ja yleiskilpailun neljänsiksi.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .
Mänttä-ralli jäi väliin
- MÄNTTÄ-RALLI 30.6. -
Tiimin kilpailukalenterissa ollut Mänttä-ralli
jouduttiin valitettavasti jättämään väliin tekniikkaongelmien vuoksi. Rikkinäisen
vaihdelaatikon osia ei saatu ajoissa Englannista, joten autoa ei ollut mahdollista korjata
kilpailukuntoon.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .
Spinnaus vei luokkavoiton
- LAUKAANHOVI-RALLI 17.3. -
Talven viimeinen lumikisa ajettiin meidän tiimin osalta
17.3. Laukaalla, jossa kisattiin Laukaanhovi-ralli. Kolmannella erikoiskokeella
spinnasimme lievästi hankeen. Kun paikalla ei ollut heti työntöapua, aikaa kului paljon
hukkaan. Muuten ralli sujui ilman ongelmia. Sijoituimme luokassamme toiseksi ja
yleiskilpailussa 11:sta.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .
Keskeytys kotikisassa
- OUA RADIOLINJA RALLI 10.3. -
Oulun osakilpailuun lähdettiin luottavaisin mielin,
sillä olimmehan ajaneet Oulunseudulla useammin kuin useimmat kilpakumppanit. Ralli
keskeytyi kuitenkin toiselle erikoiskokeelle vaihteistorikkoon. Jo ensimmäisellä
erikoiskokeella vaihteistosta hävisi yksi vaihde ja toisella se meni kokonaan jumiin.
Ennakkojuttua OUA
Radiolinja-rallista
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .
Luokkavoittoon
avausosakilpailussa
- POHJOIS-HÄME RALLI 10.2. -
Aloitimme rallin maltillisesti kymmenen parhaimman joukkoon
oikeuttavilla EK-ajoilla. Vauhti kasvoi loppua kohden ja viidennelle EK:lle tuloksena
olikin jo pohja-aika.
Voitimme oman luokkamme ja saavutimme näin täyden pistepotin.
Ainoastaan pienemmän luokan voittanut Jari Valtaala ehti edelle viiden sekunnin erolla.
Olemme tosi tyytyväisiä tulokseen. Autoa emme ole nyt talvella ehtineet testata
ollenkaan, mutta kisa sujui kaikin puolin ilman ongelmia. Yleiskilpailuvoitto olisi ollut
tietenkin hieno homma, mutta erittäin hyvä näinkin.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . |